fredag 4 september 2009

Inneskor

"- och nu förstår du får du aldrig mer gå barfota.!" säger expediten bestämt. (jag har precis köpte ett hälinlägg på scollbutiken för att jag har fått hälsporre)

"-nej jag går aldrig barfota." Hon spänner ögonen i mig....

"Eller, ööö menar du inomhus hemma???" stirrar förskräkt tillbaka på henne.

Hon ser nöjd ut och nickar med ett leende " just det!"

"- nämen då kommer ju jag känna mig som en tant, eller som min mamma eller nåt`!!!"

Hon nickar mycket nöjd och säger: "Lilla gumman vi ska alla den vägen vandra, så välkommen in i klubben!"

En kvart senare lommar jag iväg 800:- fattigare med ett par jävla inneskor i en påse....

7 kommentarer:

Pia Eriksson sa...

Vad trevligt med inneskor.....
Vi som har ett gäng valpar vet att det behövs för att inte alltid vara våt om fötterna :o)
Tråkigt med hälsporre, hoppas du inte har alltför ont??
Kram från Bredbäck

marina sa...

Hoho låter så kul...men du får nog göra som som säger...

Lena & lapptussarna sa...

Hahaha, förlåt men kan inte låta bli :))
Stackare låter som något som gör ont. Tuffa innesskor är aldrig fel hihihi.

Kram

Ulrika sa...

Hahaha! Lena, finns det verkligen något som "tuffa inneskor" för tanter? *vrider sig av skratt, av det lite mer hånfulla slaget*

Anette sa...

Måste ju bara lägga mej i samtalet, som mamma till Jeanette.
JAG använder ALDRIG inneskor, men fårskinnstofflor är skönt :), både sommar o vinter.
Ha det gott !!

Jeanette sa...

Hehe, kan påminna mig om att du hade det när jag var barn! ;)

Tekla sa...

800.= En kväll på krogen.