tisdag 5 april 2011

Morfar Dino och magsjuka...

Det var inte bara en silvermedalj lillhussen fick med sig hem från DM:et i Bålsta. En fruktansvärt kraftig magsjuka har han ståtat med hela natten. :(
Han har varit magsjuk många gånger, men detta är den värsta omgången. Tänker inte delge er så mycket mer detaljer än att det var kaskadspyor som hamnade ÖVERALLT. Jea har tvättat och torkat och skurat natten lång. FY säger jag bara, som jag önskade att det fanns en "ta bort mig härifrån" knapp att trycka på. Det önskade nog Max med.
"Fy fan vad det här suger!" utbrast han mellan hulkningarna och jag kunde inte annat än att hålla med honom. :(

Men medans vi kämpade med magsjuka under natten har söta Flisa kämpat med annat. :)
Hon har fött 6 fina valpar och Dino har blivit morfar :)

6 kommentarer:

Lena & tussarna sa...

Grattis morfar :)

Bitte sa...

Tur att det går över, för det gör det ju! Stackars Max; det finns inget värre än magsjuka.
Men valpisarna var fina och söta mamman är verkligen väldigt söt‚ man förstår ju att det måste vara kungligt blod i hennes ådror.

Irene sa...

Magsjuka, det är precis lika onödigt som fästingar. Fy sjutton så meningslöst och så otroligt eländig man känner sig. Hoppas Max mår lite bättre nu! (Och att du slipper trilla dit...).

Mycket söt Flisa! Förstår att Dino är stolt som en tupp.

Kabby och Nemi sa...

Vänta lite här... Hur tänks det nu? Vad är lite magsjuka kontra föda sexlingar? Jag skulle aldrig vilja vara i Flisans kläder! (Iofs inte heller i Max sängkläder när jag tänker efter lite mer.)
Hoppas Max har kryat på sig.

Anki och tjejerna sa...

Man har ju hört smakar det så kostar det....men tycker väl kanske det är lite väl tufft i Max fall.
Grattis till barnbarnen Kunden <3

Anki och tjejerna sa...

KUNGEN ska det vara såklart!