tisdag 7 juli 2009

Shopping

Idag var matte in till stan och handlade. Ganska ofta kommer hon hem med roliga eller goda saker till mig. Men inte idag...
Först tog hon fram en ny borste som hon själv tyckte skulle bli sååå bra att borsta mitt huvud med, behöver jag ens säga att den var i mitt tycke precis lika obehaglig som alla andra borstar hon köpt?!

Sedan tog hon fram en ny leksak och sa att "du kommer kanske tycka att den är lite för stor Dino, men jag kunde inte låta bli att köpa den!"
Själv tyckte jag att prislappen var det som var roligast med den leksaken, bollen var ju´alldeles för stor för att få in i munnen...




Sedan började hon prassla i en påse igen, och då tänkte jag att äntligen kommer något roligt eller gott! "Titta Dino en Klövjeväska!" sa matte glatt.
Kanon! tänkte jag, en väska full med rådjursklövar är det hon menar!!!
Men icke... Tydligen var det meningen att jag skulle bära runt på två väskor på ryggen!



När vi var ut och provade väskan hittade jag min gamla jeanstrasa som för dagen var mysigt inregnad, så den började jag leka med. Matte tog av mig väskan och tänkte filma mig när jag lekte, men som straff för att hon inte köpt några saker som jag ville ha, satte jag mig först och glodde på henne


Och sedan lade jag mig ned och lyssnade på fåglarna istället...



Hämden är ljuv...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin du var i klövjeväskan!! Nu kan du ju bära kaffet till matten....
Kram från Bredbäck

Kabby och Nemi sa...

Bravo Kungen! Mattar ska självklart tuktas och straffas och vi måste säga att du gör det så raffinerat och överlägset på ett mycket värdigt och kungligt sätt.

Lena & lapptussarna sa...

Ja nog ligger du som den kung du är där på gräsmattan :)
Ska verkligen kungligheter behöva bära på saker???

Du ser i alla fall söt ut i din väska :)

Kram

Uljas sa...

Duu kungen.skaffa en lille bror så slpper du bära väskan....så har jag gjort..