torsdag 15 juli 2010

Semester

Nu har vi semester och slappar mest i skuggan med en bok.
Vi har gjort en dagsutflykt till Rullsand och bla hälsat på Felicia med familj.
När vi frågade vad vi skulle ha med oss blev svaret: Dino! Annars blir nog Felicia sur.

Felicia hade gjort sig fin för Dino när vi kom, med sitt finaste halsband.


Och teckningar hade hon ritat och gjorde ett armband till mig. :)


Uno spelade vi och det var LÄNGE sedan!


Matte! Du glömmer väll inte att ta kort på mig?!


Felicia såg även till att Dino fick i sig sin mat så denna dagen slapp jag...
Man skulle kanske skaffa sig en liten hundmatarflicka?


Dino som för det mesta är trögbjuden gillar dock öl och jordnötter.
Då kan han helt plötsligt t.o.m. ligga i knät, vilket han ALDRIG gör annars.
Men så fort den sista nöten och den sista droppen är slut går han därifrån, inte speciellt finkänslig han inte... ;)


4 kommentarer:

Lotti sa...

Jomen öl och jordnötter är ju gott! Eller förresten, vad vet jagom det? Jag som inte har ätit en endaste liten jordnöt i hela mitt liv...

Irene sa...

Vilken oerhört fokuserad hund! Nu vet jag, du tar helt enkelt med öl och jordnötter till träningen, lätt som en plätt är ni uppe i elit! Det gäller bara att se till att ölet flödar, tror jag.

Jea sa...

Lotti; Du är så petig med vad du stoppar i dig. Lite allergi är väll inget att bry sig om! ;)

Irené; Tanken har slagit mig, men jag vet inte hur väl mottaget det där med den flödande ölen blir på brukshundsklubben? Kanske att det klassas som doping? ;)

Anki och tjejerna sa...

Doping?! nej nej, säg helt enkelt att han är en fyllehund ;)