måndag 13 september 2010

Inga kommentarer...

Den lilla söta arvtagerskan har lämnats allt för lite plats här i bloggen. Faktum är att hon inte fått någon alls ännu, så nu är det dags!
Arvtagerskan är för mig -trots sin brist på hundintresse - en kär vän och kollega som jag tillbringar många fnissiga timmar tillsammans med på jobbet. Ofta får vi totalbryt när vi jobbar och skrattar så att tårarna rinner.
Håhåjaja, jag undrar vad alla kunder tänker egentligen? Inte allt för sällan får vi kommentarer som; "ni verkar ha så roligt här, så det är så att man skulle vilja jobba här själv!"
Om det finns sanning bakom sådana påståenden eller om de säger det i rena förskräckelsen över att kassörska ligger dubbelvikt över kassadisken det vet jag inte och det tänker jag inte ta reda på...

Den nya amerikanska versionen av Millieniumfilmerna ska bla spelas in i Uppsala. En av våra kunder jobbar med film och butiken har ibland sponsrat deras mindre produktioner.
I lördags var Filmmakaren in och Arvtagerskan tog upp Milleniuminspelningen. Filmmakaren berättar att han är involverad i händelsen, men att han är så uppe i detta just nu och hade därför inga kommentarer.
Arvtagerskan är av nyfiken natur och fortsatte ändå att fråga om hur man skulle göra med befintliga butiker och barer på den gatan. Varpå Filmmakaren envist fortsätter att säga "Inga kommentarer."

Söndag morgon kommer Filmmakaren åter in i butiken, ska betala sina varor och frågar (som vanligt) artigt hur arvtagerskan mår. Varpå Arvtagerskan snabbt kontrar med att "Jag är så uppe i mitt mående just nu så jag har inga kommentarer!"

Jea viker sig av skratt över fruktbordet och ger Arvtagerskan 1-0 i poäng! :)

8 kommentarer:

Överhögheten, former known as Nemimatten sa...

Även Överhögheten fnissar åt detta.

Tussarnas tussighet sa...

Även övertussarnastussighet fnissar :)

Bitte sa...

Bra rutet! Även jag skrattar gott och hade gärna sett minen! Du får hälsa Arvtagerskan, vi står bakom allt hon företar sig framledes (men vil ha raport!).

Irene sa...

Gott gry i Arvtagerskan! Hon måste ha skånskt påbrå?

Jea sa...

Nja njä, det är ju JAG som är 1/4 skåning.
Men det behöver i försig inte betyda att hon också kan ha det i sig... :)
Det hon och jag är överens om är iallfall att den andra är HELT "slut"... ;)

marina sa...

Hi hi ..Ja du Kungen...

Anki och tjejerna sa...

*Fnissar i mjugg*, bra talat!

Larsson sa...

HA HA HA HA HA HA!!! :))