måndag 27 december 2010

Nedröstad



Om man känner någon som har en sådanhär 2-veckors Lappfjant.
En brun med ljusa tecken och dessutom lite googles som en bonus.
Och om den personen säger att det står Jea på valpen.
Borde inte den valpen flytta hem till Jea då?

Men se det tycker inte Jeas familj uppenbarligen...
Jea satt nämligen och beklagade sig lite för sina föräldrar att den där hussen inte vill ha flera hundar.
Då helt plötsligt får den lilla FÖRRÄDAREN Max luft (vad fick han den i från?) och utbrister "Det vill faktiskt inte jag heller!"

Vad är det för en unge?!
Måste vara en bortbyting.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ja byt ungen mot valpen!!!!
Konstig familj som inte vill ha den sötaste valpen som finns!!!

Kram Pia

Anonym sa...

Herre gud,stackars Jea!!! Din familj vet inte sitt eget bästa! Klart du ska ha valpen!!!
/Sorken

Anonym sa...

In med valpen bara!!! Det står ju faktiskt Jea på den. Och Dino BEHÖVER en kompis.
/ Iva, Diinies och Flisa

Anonym sa...

:) Vi är inte på samma nivå, Jea...gillar inte googles och vill inte ha nån valp - men det vill resten av familjen. Byta familj? :)

/Anette (Zalmiak)

Anonym sa...

Jag ser också att det står Jea på den!!!!!

Plocka hem den du bara ,de som gnäller kan flytta ut på gården och tälta!!!!!

/Ulle

Irene sa...

Alltså, Jea; sälj ungen på Blocket! Komma där och inte vilja ha valp... vad är det för sätt?!

Kabby och Nemi sa...

Är inte förrädarens lekstuga vinterbonad?
Vem skulle inte vilja ha en liten Kabby? Vilken knasfamilj (här censurerar jag mig själv grovt, ty det kan finnas barn som läser denna blogg!) du har!

Jea sa...

Ja... Jag tror att vi får skylla på att "ongen" hade 39 graders feber när han uttalade denna märkliga mening.
Zalmiak Anette; Nu ska Jea vara helt ärlig, och detta borde skrivas med ytterst små bokstäver då jag vet att många kommer att skaka på huvudet åt mig... Men såhär är det; Jea är inte heller så sugen på just en VALP. Visst är de söta och sådär, men vansinnigt jobbiga också. Så vad Jea egentligen vill ha är en till HUND, färdig och klar (både rumsren och gärna elitlydnandschampion också, om Jea nu ändå får välja ;))
Varför Jea nu ändå är svag för denna valp är för att hon vill ha en brun Lappfjant med ljusa tecken för det tycker Jea är rasande sött. :)

Lotta sa...

Man kan ju byta "ungar" med varandra också..... ;)

Anonym sa...

Hihi..jag tror Jea och jag har samma bitska erfarenhet av "den ljuva valptiden"...är inne på EXAKT samma spår nämligen! Ska det bli en 2:a bidde det helst en färdig en!

Anette (Z)

Bitte sa...

Ja, nåt fel är det ju, den saken är klar. Och det är inte fel på valpen. Jag tror att det kan vara en kombination av för mycket judo och eh, tja, något anat. Men var nu inte mesig, Jea. Boka valpen och se framtiden an med förtröstan. Och någon gång ska ju Max ändå flytta hemifrån. Kanske är det lite tidigt nu men man kan inte vara petig i valpfrågor.

Jea sa...

Meh! Bitte!!! FÖRSTOD DU INTE PIKEN???

Det där med rumsren och elitlydnad...
Jag har bara suttit här och väntat och väntat på att du ska erbjuda mig Cirkushunden!

Bitte sa...

Jaha? Eh, jasså, så menar du. Men, alltså det går inte. Cirkushunden har två defekta klor – en som rök all väldens väg under jakt på liten katt och en som är allmänt trasig – och man kan ju inte ge bort sånt som inte är helt OK, tycker jag. Just det, åh, vad nöjd jag blev nu; både generös och noggrann på samma gång. Sån är jag! (Och om du skulle tycka att det är petitesser så vill du väl helre ha henne när hon väl har kämpat sig till sin championtitel, eller hur!)

Jea sa...

Nja, sååå himla knusslig är jag inte att jag inte skulle kunna ha en hund med 2 defekta klor... Och den där Championtiteln sitter snart som en smäck.
Men för all del, visst kan jag vänta lite tills hon har den.
Så länge kan du berätta för henne att hemma hos Jea ska hon få sova både i sängen och soffan. Dessutom kan Frolic utdelas bara av den enkla anledningen att man är söt!♥
(kan detta vara anledningen till att Jeas hundar inte varit elitlydnadshundar månne? ;))