onsdag 8 april 2009

Flask lamm ♥

Max gosar med lammet Pontus! ♥


I dag har barnen i byn fått tre flasklamm att ta hand om. När vi åkte var det bestämt att vi skulle hämta två, men helt plötsligt stod vi där med tre. (hum... erkännas ska att jag hade lite svårt att släppa ifrån mig ett av dem som låg så skönt i min famn)
Så när lammägaren glatt sa att "ni ska tydligen ha tre! ☺" Så var jag snabb att lyfta in "mitt lamm" i bilen...
Barnen hade ett sjå att komma överens om namn till alla tre, och ett par av namnförslagen var även jag tvungen att protestera mot. Men till slut var alla nöjda! ☺

Max och Pontus


Sally och Lillan


Lillan är hungrig


Och efter maten var hon så trött så hon somnade... ♥


Jag undrar just vad Kung Dino kommer att tycka om krabaterna...☺

2 kommentarer:

uljas o company sa...

Jaha stackars kungen..tre småsyskon att dras med !! Men söta var dom ju !

Lena & lapptussarna sa...

Det var gulliga små undersåtar till kungen =0)
Ha en riktigt trevlig påsk!

ps vi har ny bloggadress ds