söndag 5 april 2009

Matte ljuger!


Jag har hört att min matte ljuger en del. Hon påstår att jag inte är så gosig och inte vill ligga i sängen och att jag dessutom är kräsen. Skitsnack - det säger jag bara!
Det är bara så att jag vill bestämma själv över det ovanstående...

Jag älskar att ligga i sängen när jag kommer utifrån och är blöt och lerig, för sängkläderna suger upp det blöta och våta mycket bättre än vad parkettgolvet gör!
Och gosa det vill jag alltid göra när hon är upptagen med annat och har händerna fulla.
Knuff och puff, här kommer jag och vill bli kliad! Ibland sitter matte och lillhusse på golvet och spelar spel, då brukar jag lägga mig mitt på spelet för att bli kliad på magen!
Och vid 05.00 tiden på morgonen när matten har sovmorgon då vill jag både ligga i sängen OCH gosa! Jag knuffar och buffar på henne för fulla muggar och jag ger mig INTE förrän hon ligger där och kliar mig!
Och det matte kallar kräsen kallar jag märkesmedveten.
Jag älskar nämligen äpplen. Men bara äpplen som anstår en kung - nämligen "Royal Gala".
Alla andra äppelsorter kan hon ta och trycka upp någonstans anser jag...

1 kommentar:

Uljas o company sa...

Ja du kungen..tack för att du påminde vår tant om förnedringsblider...
Ja jag Uljas är precis som du med gosandet...Men Azlan han vill gosa och sitta i knät jämt ! Panos han mumlar ljudligt titt som tätt och vill bli kliad...