fredag 29 maj 2009

Strumpmonstret

Kom nyss hem från jobbet och njuter av att vara själv hemma med Dino. Hussen jobbar och Max har åkt med en kompis hem efter skolan. Kanonväder ute och promenadsugen hund...

Då får jag för mig att jag måste städa lite i min strumplåda (?!) och inser att jag har en väldig massa strumpor i den, närmare bestämt 35,5 par... Och alla är hela och fräscha... Varför i hela friden skaffar man sig så många strumpor??? Och var är den strumpan som saknas till det sista paret? Är det det berömda strumpätarmonstret som har flyttat in även hos oss? Vi har nämligen inte haft några problem tidigare med sådana monster... Men när jag tänker efter har vi ju´numera en fyrbent strumpdåre boende med oss sedan 3 år tillbaka så det är nog han som är den skyldiga skulle jag tro...

2 kommentarer:

Smilla sa...

Nejje nejje , det är INTE jag som snott din strumpa..... Tror jag!!! men jag skulle ALDRIG göra så mot snygg Dinos matte.... Tror jag!! Matte brukar skaka ur min sovfilt , där kan det ligga strumpor ibland.... Konstigt!!

Lena & lapptussarna sa...

Jag tror fullt och fast att det bor ett strumpmonster i tvättmaskinen eller i dess närhet!

Tack underbara Jeanette för ditt inlägg, jag blev så glad när jag läste det.
Du slog huvudet på spiken en hel del :)

Tack