fredag 12 augusti 2011

Hopp om livet


Jag jobbar och sliter rent fysiskt i trädgården och gör om på den inglasade altanen, svetten rinner på mig (och jag svettas sällan). Jag flyttar buskar och plantor, delar plantor och planterar nytt, jag bygger ramar av tunga stenar och tegelstenar till nya rabatter, handlar sollcellslampor och sätter upp nya svarta bambu rullgardiner, monterar nya möbler och syr kuddar och överdrag till soffan. Jag målar och målar och köper krukor och gör fint. Och jag behöver det. Jag behöver den fysiska utmattningen.


Kung Dino provligger du nya möblerna och ligger lugnt och betraktar mig när jag jobbar vidare.


Igår kväll började jag även tänka jobb igen. Och jag behöver det med.
Idag ska jag ta upp Poweryogan jag började med i våras men som kom av sig när jag behövde den som bäst.

Hösten närmar sig och det är min bästa årstid. Så glad jag är för att det är just den årstiden vi står inför. Snart kommer dagar med hög och klar luft. Snart kommer dagar med de vackraste färgerna och stubbiga åkrar.
Jag känner hopp om liv i allt det ledsna ♥

8 kommentarer:

Sorken sa...

Låter bra.....

Kabby och Nemi sa...

Allt kommer att vara lite annorlunda, men även det annorlunda blir bra efter ett tag.
KRAM!

Anette sa...

Skulle behöva den där vägskylten här ute vid stugan på förmiddagarna.
Mamma Anette

Jea sa...

Jag förstår det mamma. För dig blir det ju den största omställningen för oss alla... Kram!

Irene sa...

Hösten är en härlig tid - jag håller absolut med dig, Jea!

P.S. Kungen ser ut att må bra i de nya möblerna!

Lena & tussarna sa...

Livet går upp och ner, på gott och ont!
Men efter ett tag blir det normalt igen även om man när man är mitt i det tror det aldrig kan bli så igen!
Bara man låter det ta sin tid!

En stor varm cyberKRAM!

Bitte sa...

Äntligen ett vägmärke som visar vägen! Klart att det blir bra även om det inte blir bra på samma sätt. Och man blir någon annan men man lär sig så småningom att gilla den personen också.
Sorgen är mäktig men den är ett bevis på att man har älskat någon som var värd all smärta – annars hade det ju inte varit så svårt.
Jag tror att jag ska ha en Jea-sten i min trädgård, när jag tänker efter.

Jea sa...

♥ Klart du ska ha en Jea sten i din trädgård Bitte ♥ Men skaffa en redan nu vettja!