lördag 20 november 2010

Hundparkering



Hemma på vår gata i stan där, där finns en affär som Jea jobbar i. När kommunen bestämde sig för att ta bort cykelställen utanför, stod våra hundägande kunder frågande med sin hund i andra änden av kopplet och undrade var de nu skulle göra av hunden.

"We fix!" liksom.. för strax fanns 3 hundparkeringar monterade på väggen! :)

(sedan påstår vissa att det är fyllehandtag man kan hålla sig i efter en hård natt på stan. Men det låter vi vara osagt... ;))

10 kommentarer:

Anonym sa...

Men vilekn TOPPENAFFÄR du måste jobba på!!!!
/Sorken

Bitte sa...

Hade det inte varit en aning för långt bort hade även jag handlat hos Jea. För hundparkerings skull, förstås. Men mest för Jeas. Jag saknar ig, vet du!

Anki och tjejerna sa...

Jeas arbetsplats gillas hälsar den lille och finnen!

Jea sa...

Sorken; Toppenaffär var ordet sa Bull!

Bitte; Jamen jag vet att jag är lite oengagerad på nätet just nu. Men det betyder INTE att jag inte tänker på dig och övriga i bloggpacket för det! ♥♥♥

Anki; Bara av den lilla Finnen? Du och Rutan tutan då?! :)

Irene sa...

Oavsett om det är fyllehandtag eller hundparkeringsplatser så tycker jag detta tyder på en omtänksamhet som är värd att premieras!

... och sen så håller jag med Bitte - saknar dig också!

Jea sa...

Jamen KÄRA KÄRA vänner! idag är jag ledig och ska bara sitta här och slappa och läsa bloggar och skriva kommentarer och ja, ägna mig åt er!
Bra så?!
(+ en liten hundpromenad också förstås. :))

Krutrut-Lisa sa...

http://www.scorett.se/Woman-Brands/Canada-Snow/1071536

Här finner du skönskorna med värmen. Finns i flera varianter.
Vi har hundparkeringar på vissa affärer med, men än har jag inte sett den med burvariant där man tryggt kan låsa in hunden & sen gå in å handla...

Kram LISA

Jea sa...

Tack Lisa! Jag hade faktiskt precis letat upp dem själv. :) Dessa ska inhandlas! :)
Angående trygga burar håller jag med dig... Själv skulle jag aldrig våga knyta upp min hund utanför en affär och lämna den.
Men folk gör det hela tiden, hela dagarna, och detta i centrala Uppsala som ändå är en rätt stor stad.
Kanske är man för hönsmammig själv?!

Lena & tussarna sa...

Vilken bra idé med hundhandtag!
Fast själv är jag en riktig hönsmatte som inte vågar lämna mina guldtussar ensamma utanför en affär.
Men det är jag det!!

Krutrut-Lisa sa...

Vågar jag ens säga att Vegas uppfödare & vår goda vän på kennel Hausse har kvar två urfina hanvalpar (lite äldre än 8veckor)... men oj, de är sagolikt söta.

http://www.kennelhausse.se/

Tänkte. Utifall. Du behövde. Några rynkor att njuta av för dagen.

KRAM LISA