måndag 22 november 2010

Måndags promenad

Ledig måndag efter en slitsam jobbarhelg tillbringas som bäst framför datorn, varvat med hundpromenad. Det där man varvar med, är den delen av mattens lediga måndag som hunden tycker är bäst.

Så iväg över den gråmulna Upplansslätten bar det. :)

Flygande hund:




"Och nu Dino ska vi även göra våra bloggläsare lite mer allmänbildade, så om du sätter dig fint på stenen så att man kan se Sveriges nordligaste Ekbacke i bakgrunden vore det bra!"

"Har du godis med dig då?"


"Japp, idag kom jag ihåg!"
"Mums det ser jag fram emot!"


Kära bloggvänner; Ekbacken är den man ser längre bort till vänster om Dino. INTE de gröna enarna till höger om honom om nu någon kunde tro det... Sveriges nordligaste ekbacke ligger alltså i KungDinoland, så nu vet ni det. :)

För att ta sig till ekbacken måste man ta sig över en å, och hur det kan gå då, kan ni läsa om på Dinos ouppdaterade hemsida... Scrolla ned till berättelsen "Rådjursjakten"; http://fjellfarmensdino.webs.com/dinosberttelser.htm


Promenaden fortsatte. Och då Dino visste att matte denna dag kom ihåg att ta med godiset kom han springandes i full karriär till henne hela tiden utan att hon bad om det.






"Du märker väll hur duktig jag är på att komma va?!"


"Jadå!, här får du ditt godis!"


Sedan tränade vi lite uppletande...

"Kolla matte jag hittade en bil"


Rätt länge hade den nog stått där. Undrar vad parkeringsboten är uppe i nu?


Väl hemma läser Jea in dagens bilder samtidigt som hon äter en pepparkaka eller två... eller ännu flera... Ops, det blev rätt tomt i den burken...


Sist men inte minst vill Jea lämna ett husmorstips...

Om man som Jea gråter bara man tänker ordet lök.
Om man som Jea av någon outgrundlig anledning har sparat sina slalomglasögon från det att man var 9 år. Ja då kan man sätta på sig dem medan man skär löken.

Joråsåatte´....

10 kommentarer:

Bitte sa...

Oj, det var ju så mycket på en endaste gång att jag måste anteckna: lök = slalomglasögon, enebacke = nordligast, godis = hit, pepparkakor ≈ slut. Puh, så mycket bildning på en och samma dag. Och redan på måndagen. Nu kan jag ligga lågt resten av veckan och bara imponera med mina nyvunna kunskaper. Tack, Jea!

Jea sa...

NEJ! INTE enbacke -Jea pratar EKbacke!!!
Läs om och läs rätt!!!

Lena & tussarna sa...

Jag håller med nu var det mycket kunskap på en och samma gång!
Tussarna får inte se inlägget och se att Dino får springa fri och ledig över nejderna!
Själva går dom i "snöre" med en skröplig matte bakefter!

Ska nu upp på vinden och leta slalomglasögon.....

Jea sa...

Det är just över nejderna där jag själv kan se långt som han får vara lös. ;) Inga plötsligt uppdykande rådjur eller bilar i närheten! ;)

Anki och tjejerna sa...

Tänk att Jea orkar utbilda oss obildbara på en måndag! Och med så mkt bra saker....Jag har en fråga ang slalomglasögonen. Nämligen, kan det funka lika bra med en MC hjälm, du vet en sån med visir? Hittar inte mina glasögon serru ;)

Jea sa...

Hahaha! Ja Anki, det går säkert lika bra. Villkoret är bara att vi får se det på bild... Anki som Stormtrooper...

Irene sa...

Själv har jag bara en enda fråga, men en av stor betydelse tror jag. Åtminstone om du frågar Dino.

"kom ihåg att ta med godiset"??!!?? Har du inte fickorna fulla av frolic jämt? I så fall borde du väl ha det, tror jag att Kungen tycker.

Själv tycker jag att Kungen, det är en väldans stilig grabb!

Jea sa...

Ja alltså... hum... Jea har glömt att fylla nya jackan med Frolic, flera promenader på sista tiden...
Dino hälsar att han håller med dig i ALLT Irene, och lägger till att hans matte borde SKÄMMAS!

Larsson sa...

HA! Här behövs inte antecknas, nähä, det här greppade jag direkt..

Den nordligaste löken bär slalomglasögon i ekbacken där pepparkakorna är slut och godis en hit.

Det är ju ingen hejd på hur receptiv jag är!
(sade hon blygt....)


Kursetta! Kursetta!! Kursetta!!!

Jea sa...

Såklart att du är kursetta Larsson, dock kanske att du lämnade in provet lite sent och i skolan ska man vara i tid. Tänk på det nästa gång! ;)
(eller kan det vara så att ditt bredband är såååå segt där ute i skogen så att det är därför dina uppgifter lämnas in lite sent? I sådanafall gör vi ett undantag i Jeas skola och ger dig MVG med guldstjärna i kanten! ;))