måndag 14 februari 2011

Definition av kärlek...

I dag, såhär på alla hjärtans dag kan kärlek definieras på olika sätt.

Lillhussen har bestämt påmint både en och sju gånger att jag MÅSTE köpa godishjärtan till honom.

Storhussen har meddelat att han INTE kommer att hinna köpa något till mig, då han tillbringar 15 timmar hemifrån med att jobba denna dag. Och i fredags när han hade tänkt köpa något i förväg var vi minst sagt och ordagrant insnöade.

Lillhussen som blivit ihop med sin första tjej hade med sig smycken till henne dagen till ära.
Jag ler lite åt att hon redan vid 10-års åldern insett att killar behöver påminnas om detta med Alla hjärtans dag. I fredags kom nämligen ett sms från henne till Max; "Ska du ge mig något på Alla hjärtans dag? Jag ska ge dig något..." :)

Själv styr jag kosan in till stan och inhandlar godishjärtan och lite andra saker vi behöver.
En ny kloklippare till Lappfjanten blev det, som med all säkerhet inte kommer att ses som en kärleksförklaring av honom... Ett par nya tuggben att leka med faller honom dock på läppen.
Ja, ni läste rätt. Lapphunden tuggar inte på sina ben, han leker med dem... Kom nu ihåg att jag aldrig hävdat att denna hund är riktigt normal...


Jag ringer hussen och informerar att jag köpt spolarvätska så att han inte behöver tänka på det. Svaret lyder; "DET är kärlek det, gumman!"



Ja, jo, det är skillnad på olika så att säga...

5 kommentarer:

Krutrut-Lisa sa...

Kärlek är fint. På alla sätt!

KRAM LISA

ps. Hade ingen finsk spets i arkivet... ds.

Jea sa...

Nu skriver du tokigt Lisa. Det var just vad du hade det. Dock ingen Finsk Lapphund. ;)

Irene sa...

Åh! En kloklippare, DET är kärlek det! ;-)

Huliganen har en precis likadan. Och njet, han tycker heller inte att det är mycket till kärlekshandling att klippa klorna. Även om han finner sig i det.

Krutrut-Lisa sa...

Jag är förvirrad. Såklart vet jag vad din hund är för ras. Men min hjärna samarbetar inte idag. Nåväl tur att jag vet min egen hundras iallafall... Visst var de dalmatiners?

Kram LISA

Jea sa...

Precis Lisa, precis! ;)