tisdag 15 februari 2011

Konstnärs Jea

Ja konstnär och konstnär är väl att ta i, men att skapa saker tycker jag periodvis är roligt.

När jag köpte min första alldeles egna Boxerbrutta tyckte jag om att skapa saker som hade med Boxrar att göra.
Bland annat ritade jag ett par Boxersiluetter som min bror skar ut åt mig i konstsmide. De hänger här fortfarande på min vägg.





Boxerhuvudet tog sedan vår uppfödare som sin kennel logga. :)

Och vår husse tatuerade den på sin överarm


(och här har hussen mycket roligt åt att Jea har så litet ansikte så att hans arm är bredare...)

10 kommentarer:

Krutrut-Lisa sa...

Åh vad fiiiiina!

Kram LISA

marina sa...

Duktig du är!!!!

Anonym sa...

Riktigt supersnyggt!!!!!!! Kan du rita en flat, en pudel, och en spaniel?
/Sork

Jea sa...

Tack hörrenini!
Sorken; Flat, Pudel och sedan får vi se vad det blir, den där spanieln är ju faktiskt inte riktigt i hamn ännu... ;)

Anonym sa...

Nu funderar jag på att tatuera in Jea som indian på min vältränade överarm – vad säger du om det?

Bitte sa...

Nu funderar jag allvarligt på att tatuera in Jea som indian på min vältränade biceps – vad säger du om det?

Bitte sa...

Har du carbonpapper på inläggen i den här bloggen, eller?

Jea sa...

Tycker jag att du gör rätt i Bitte! ;)

Kabby och Nemi sa...

Kan det vara så att hussen har mer power i sin överarm än Jea i sitt huvud? *duckar snabbt som satan*

Jea sa...

Alltså Nemimatten; Du om någon borde veta att det inte är storleken det hänger på, pygmé som du är...