lördag 12 juni 2010

Insiktsfull husse...

Lillhussen har åkt med pissmyrans familj till deras nya stuga över helgen. Att han är i från oss är en rätt ny och ovanlig upplevelse. Det har inte hänt många gånger sedan han föddes. Att jag och hussen dessutom är lediga samma helg tillsammans är ännu ovanligare.
Efter en del velande om var vi borde passa på att åka när vi inte har lillhussen att tänka på, bestämde vi oss ändå för att bara vara hemma och slappa. Jag behöver verkligen vila min fot nu när jag är ledig från jobbet en vecka.

Vi slötittade lite på Göta kanal 3, där två boxerhundar vid namn Debet och Kredit spelade hundar i en överklassfamilj. Jag fnissade och tyckte att det var roliga namn.

-Nästa hund ska ha ett ROLIGT namn! Meddelade jag hussen ganska bestämt. (Han tycker att hundar ska ha riktiga "hundnamn")
Husse kliade sig i öronen och sa "nä nu hör jag inte riktigt, det måste vara dålig mottagning här inne i vardagsrummet!"
Det var det där men "nästa hund" han hade svårt att höra. Hundnamn hakade han dock snabbt på och vi spånade på roliga hundnamn på N. (Det blir en N-kull om Nemi behagar ha valpar i magen) Hussen glänste till och kom med en hel del roliga men inte helt bloggvänliga namn.

Sedan blev jag RASTLÖS. Ni som känner mig närmare vet hur svårt jag har att göra ingenting. Att VILA fötterna är en PINA för mig.
Men tänk att då glänste husse till igen! Hans förslag var att jag skulle dricka några glas vin för att slappna av "och tänk vad snygg du kommer tycka att JAG är sedan!" sa han och blinkade med ögat. En "win-win situation" lixom.
Och så fick det bli! Han är inte så tokig ändå den där hussen! ;)


Vad Dino gjorde?
Slappade i sängen. Han har de sista veckorna (sedan fästingarna har vaknat till) börjat uppskatta sängarna. I natt sov han i alla tre sängarna som för att vara riktigt säker på att lämna små äckliga djur överallt...

6 kommentarer:

Irene sa...

Roligt namn?! Det låter som om du och vårans Husse har en hel del gemensamt... du kommer väl ihåg förslaget Spänst-Svensson?!

För övrigt lät det som en väldigt trevlig helg. Möjligen med undantag av fästingarna då...

Bitte sa...

Riktiga hundnamn är bra tycker jag. Som Trofast och så. Eller varför inte Rastlös (efter matte då)? Människonamn kan bli så komplicerat så jag tycker att du kan stryka både Jan-Åke och Anita från din lista, redan nu.

Jea sa...

Men Bitte jag menade inte att hunden måste ha ett människonamn. Ett roligt (och passande?) namn kan t.ex vara "Pucko", som alla mina hundar faktiskt har lyssnat till, om man sagt det med rätt betoning.... Men ska det vara ett människonamn så får det inte vara ett "fint" namn utan snarare "Rutger" eller liknande.
Kände en engelsk Bulldogg tidigare som hette Ernst, så jävla coolt och dessutom tävlade hans matte honom i Lp1. Fniss.

Jea sa...

Skojja bara, Bulldoggen hette Einar...
Vet några som hade döpt sin katt till Morfar också och varje kväll var de ute och ropade efter honom, apråpa att det kan bli komplicerat med vissa namn... :)

Snofus Rymmare sa...

Det verkar som Kändishussen också dricker en del vin. Hur länge sedan var det han tittade hur lite hår Kungen har på magen? Och Jea du borde göra som min mamma. Hon plockar bort fästingarna.

Anki och tjejerna sa...

Jag älskar roliga namn.....men om jag skulle vara med här och döpa nästa hund får Husse allt hålla tummarna för att aldrig behöva kalla in hunden offentligt.

Rut är ju eg ett gräsligt namn, försökte kamoflera det länge med rutigt täcke, rutigt halsband och rutigt koppel, sen vande vi oss! Så nu går a la naturell