lördag 5 juni 2010

Studentexamen

Igår var det studentexamen i Uppsala. Gatorna var fulla med diverse ekipage där fulla och glada studenter vrålade och skrek och spelade musik så högt att vi knappt hörde vad kunderna sa inne i butiken.
Jea tog på sig rollen som sur tant och gick och gormade över att dagens ungdom var så högljudd... Tyvärr klarade hon inte den vuxna rollen någon längre tid...

När frysbilen kom och Jea stod ute på gatan för att ta emot varorna stannade ett ekipage till utanför butiken en liten längre stund. Musiken dånade ur högtalarna och när Jea noterade att den nya chauffören i 60 års åldern började stampa takten lite, hängde hon på direkt.
"Jag tycker att vi skiter i det här och dansar lite istället!" Utbrast Jea glatt. Varpå Jea och chauffören skrattande utförde lite dansmoves. Studenterna på flaket jublade, och chaufförens finniga tonårspraktikant skrattade generat och ville nog helst sjunka genom jorden...

6 kommentarer:

Lena & tussarna sa...

Helt rätt rätt Jea :)
Kan man inte stoppa spektaklet, gå med i spektaklet och gör det ordentligt :))

Vilken butik i Uppsala jobbar du i?
Nyfiken i en strut det är jag det :)

Kabby och Nemi sa...

Puh, vilken tur den sista infon kom, jag hann bli rädd att du blivit en riktig kärring. Än finns det hopp!

Jea sa...

Ja du Lena... Jag vet inte om det är någon vidarevärst bra reklam för butiken om jag säger det... ;)

Ulrika; Hehe, självklrt var det på skämt jag muttrade över dagens ungdom! :)

Bitte sa...

Det STORA felet med Dagens Ungdom är att de faktiskt inte inser att det var VI som var dagens ungdom, en gång (och i vissa fall för länge sen). Men så har det ju alltid varit? Men PÅ MIN TID (såg du!) så kunde man inte skråla "fy fan vad vi är bra" om man inte hade godkänt studentbetyg. Det var tider det...

Irene sa...

Helt rätt Bitte; och inte nog med att vi var Dagens Ungdom, nu är vi Dagens Ålderdom också. Ha!

... eller vänta nu, blev det här lite fel?

Jea sa...

Bitte; Är det inte så att det alltid var lite bättre förr, på den gamla goda tiden?
Och om 20 år tycker vi att det var bättre som det är nu... ;)

Irené; man bör nog tänka efter före ibland... ;) /Jea som vet hur svårt DET är...