söndag 27 juni 2010

Midsommar vid kusten

Dino midsommarfin ute vid kusten


Jag, Max och Dino tog vårt pick och pack och hämtade upp två av mina syskonbarn och drog ut till mina föräldrars stuga vid kusten. Där har vi firat midsommar med god mat och dryck. Båttur med fiske och dans runt midsommarstång.

I ärlighetens namn dansade vi inte utan vi tittade mest på.
Men krans på huvudet hade jag iallfall; :)


Vissa tog även ett dopp i havet men det var KALLT!!!


Dino som inte förstått tjusningen med att bada stannade på bryggan


Annars tillbringade han den största delen av helgen med att spana efter mormor och morfars katter.
Här ligger han och vaktar kattluckan. Kommer de aldrig hem?!


Man blir trött av att titta efter katter...


Själv var jag tvungen att visa vem som är bäst på hästskokastning


Så här såg det ut när jag hade kastat:


Och såhär såg det ut när de andra hade kastat:


Ja,ja för ordningens skull får jag väll medge att farsan vann, men det var bara för att jag LÄT honom göra det, gammal som han börjar bli... ;)

Vi hade tur med vädret man ett par kortare skurar kom det på lördagen. När sedan solen tittade fram igen rykte det om stenhällen framför stugan.





4 kommentarer:

Lotti sa...

Ser härligt ut!

Irene sa...

Men du... har du sett att Dinos krans trillat ner kring halsen på honom?!

För övrigt tycker jag det är väldigt snällt att du tänker på den äldre generationen och låter den vinna. Eftersom jag själv är typ den äldre generationen.

Jea sa...

Irene du vet hur det är när det festas ordentligt. Kransen hamnar på sniskan och i vissa fall runt halsen. ;)

Anki och tjejerna sa...

Eftersom jag är fullständigt hänsynslös och har en vinnarskalle som inte går av för hackor, ÄLSKAR jag att tävla mot den äldre generationen! Vaddå låta dem vinna? Tävling är tävling, så det så!