måndag 16 augusti 2010

ÄNTLIGEN närmar sig hösten!

Christer skördar och Jeas by omgärdas av stubbåkrar. Det luktar torrt och damm och frasar runt benen när man går där. Dino gillar inte att gå på stubben men se det bryr sig inte den här matten om. Hon går där och tänker att hon sittandes på en häst galopperar fram med vinden susandes i öronen.
WROOOOM, krosshojjarna har vaknat till liv och intar Jeas stubbåkrar, då måste Jea hålla med Dino att det där med stubbåkrar inte är så mysigt. Inte just då iallfall.

Snart är hösten här med sina vackra färger och sin höga klara luft och Jea kan ha kläder på sig igen. Alltså det här med varm sommar och minimala små kläder är verkligen överskattat. Tänk så skönt det är att få dra på sig långbyxor och en fleece tröja. :)

Jea började jobba för hösten i fredags. Det första hon hör när hon öppnar dörren till lagret är: FAAAN vad TRÖTT jag blir!!! Bästaste jobbarkompisen har lyckats fibbla till något och tittar upp med ett skratt och utbrister: Jadu Jea här är allt som vanligt sörrö!
Jea flinar tillbaka och svarar: Jaaa, och Jea. Hon. Hon har en PLAN!
Jobbarkompisen skrattar ännu mer och säger: Vad SKÖNT att du är tillbaka så allt blir som vanligt igen!

Då slår det Jea att för jobbet har hon alltid en plan, men var tog den där planen för Dino vägen?

4 kommentarer:

Irene sa...

Hear, hear! Efter en makalöst kvalmig dag så kom jag på mig med att längta efter en klar, kall höstdag med krisp i luften, vantar, jacka och mjuka tröjor. Det kunde man väl aldrig trott att man skulle känna, då i april efter den tröstlöst långa vintern...

För övrigt kan jag meddela att det där med hundplaner, det lyser med sin frånvaro även här. Försökte idag anmäla oss till rallylydnadskurs, men si då skulle de nödvändigtvis ha det samma kväll som jag ska gå fotokurs. Det borde de väl tagit hänsyn till?!

Jea sa...

Jag kan verkligen inte FATTA att de inte kollade vilken dag som passade dig bäst?!

Anki och tjejerna sa...

Jo men alltså, man måste sortera Jea. Man kan inte ha planer på allt...var tar då allt impulsivt göra ingenting vägen då då?! Nu snackar vi viktiga saker menar jag ;o)

Lena & tussarna sa...

Planer??!! vad är det??!!
Har aldrig hört ordet!

Jag visst är det skumt, men jag längtar också efter den sköna hösten!
Bara blåsten håller sig borta.