onsdag 11 augusti 2010

Rallyintroduktions besök

Dagen började med ett par svängar till återvinningsstationen med fullastad bil. Så skönt att bli av med en massa skrot som bara står och samlar damm.
Väl hemma fick jag ett sms från systerdottern som undrade om hon och en kompis kunde komma över med sina hundar och bli introducerade till Rallylydnad.

Dino tyckte att han ville visa de andra hela tiden hur man gör, och inte bli uppbunden och vänta...


Och det tyckte Jesper med, även fast han faktiskt inte hade en aning om vad det var vi höll på med... Men är man polis så är man!


Hum... Vad är det här för skylt?


Och vad står det på den?


Dumma matte VARFÖR ska jag läsa skyltar när du inte lärt mig läsa? Nu vill inte jag vara med... Så det så!


Hum ... Läsa kan nog jag, bara jag håller tungan rätt i munnen!


Men sååå roligt var det inte att läsa. Snälla Jeanette om jag flörtar med dig kan vi väll leka istället?!


eller tävla om vem som har längst tunga, för då vinner jag!



-Ok då, ni får leka på slutet om ni har varit duktiga.

Och det var de, så lek blev det. :)


7 kommentarer:

Irene sa...

Jamen, alltså, jag vill OCKSÅ lära mig rallylydnad! Och vill jag, så vill Huliganen. Han vill ALLTID som sin matte (försöker jag intala mig). Läsa kan jag också. Varför bor du så långt bort?

Jea sa...

Jadu, jag ställer mig ofta frågan själv faktiskt. Fast tvärtom om du förstår?
Vad göööör ni där nere egentligen, (förutom äter mat och dricker vin och försöker att få hunden att diska efteråt... ;)) när ni skulle kunna bo i, i, i, nu har jag det; Gammelgränomme istället! :)

Bitte sa...

Alltså om det är just Rallylydnad som Irene är ute efter kan jag varmt rekommendera en Brukshundklubb cirka sju minuter från hennes gula hus. Och meddela att höstens kurser/träning börjar i det snaraste. Om det är Jea hon är ute efter kan ajg bara hålla med: hon får fylla ryggsäcken med vin och flytta att Gammelgränomme (men då blir det ju väldigt trist för mig!).

Jea sa...

Men Bitte, SJÄLVKLART är du också välkommen till Gammelgränomme. Det trodde jag att du förstod! Och då har ni bara cirka sju minuter till Svartfotingens klubb åt ena hållet och Jeas appellplan åt andra hållet.
Vore inte det bra så säg?!

Jea sa...

Dessutom Bitte slipper du klippa gräset på din egen appelplan, för det sköter Jea om här. Och Jea hon kör med åkgräsklippare så det är väldigt smidigt. :)

Bitte sa...

Utan åkgräsklippare, ingen appellplan! Alltså, jag åker upp och rekar nästa vecka! Träning 9-17 och sen vänder Briarden och jag nosen mot Köping. Passerar vi Jeas appellplan då, månne?

Jea sa...

Mäh! INGEN VALP? Får Jea inte träffa helikopter valpen?!
Faktum är att jag kommer till klubben för jag och kungen ska för första gången vara med på den öppna träningen som klubben har på torsdagar. :)