fredag 20 augusti 2010

Bitte och Cirkus

Äntligen fick jag träffa Bitte och Cirkus som jag haft så mycket kontakt med över datan en tid, men som jag aldrig träffat "irl".
Tänk att det kan kännas som att vi känt varandra hela livet fast vi faktiskt aldrig förr möts. Märkligt. :)

Lite besviken var jag dock på att inte få träffa "Helikoptervalpen", men det glömdes snart bort då vi hade så trevligt ändå. :)

Först fick jag titta på när de tränade för Niina Svartberg. Bitte hade åkt ända från Flyinge i Skåne för en träningsdag på "min" Sbk med Niina.
Behöver jag ens berätta att våran husse inte tyckte att hon verkade riktigt klok; "hundfolk!" sa han och skakade på huvudet när jag berättade det. *fnissar*
Bittes svarade på det med ett skratt; "Nej det är jag inte heller!" :)

Cirkus väntar på att bli inkallad


Jippie! äntligen fick jag komma, får jag belöningen nu då!


Bitte får feedback av Niina


Men den där feedbacken lyssnade inte Cirkus på för hon tittade efter var jag tagit vägen. :)


Efter kursen att vi länge och pratade medan hundarna fick springa lösa och bekanta sig.
Men Cirkus ville helst vara med mig. ♥
Bitte påstod att hon var en mattig hund, men det märktes inte. (Och nu ska jag berätta att Cirkus, hon. Hon viskade till mig att "jag gillar dig Jea och vill helst vara med dig!" Jorå så sa hon allt. Men berätta inte det för Bitte!)




När de sedan skulle styra kosan söderut igen kändes det så vemodigt att vinka av dem.
Det är FÖR LÅNGT till Skåne!

6 kommentarer:

Bitte sa...

Ja, det är det. Speciellt som jag har blivit rojalist nu. Jea-vän: OM! Kungen-fan:you bet. Och fortsättning följer på min blogg...

Irene sa...

Men du jea, man kan också se det så här; det är för långt till er också!

Jea sa...

Nej då Irene det är det inte alls det! Det är skillnad på olika vettu`! ;)

Anki och tjejrna sa...

Visst Jea, du ser vad jag har förmånen att njuta av! Hon är kulig och rolig att hänga med min tränings kompis!Jag är ju själv inte ett dugg avis för att hon har fått träffa dig, Kungen och Niina, nej då inte alls. Jag är inte bitter sörru =O)

Jea sa...

Men nästa gång, DÅ följer du Anki, och Irene med upp till den Kungliga huvudstaden. (och nu menar jag såklart där Kung Dino bor, inte de tvåbenta kungligheterna ;))

Irene sa...

Jea; du har helt rätt, jag menar vem bryr sig väl om Victorior och Danielar och Knugar och sånt när det finns en pälsig, ståtlig alldeles ljuvlig ÄKTA kung?