onsdag 25 augusti 2010

Bad hairday

Ingen kan beskylla Jea för att lägga ned för mycket tid på sitt hår. Det där med hår är en ytterst tråkig del av livet anser hon. Även hundens pälsvård drar sig Jea för att göra. Som tur är blir han inte tovig och dessutom tycker han att det är lika tråkigt med pälsvård som Jea tycker, så där är de tu överens.

Men Jeas hår växer FORT. Med jämna mellanrum blir håret närapå midjelångt och då vaknar hon av att hon ligger på håret och liksom "sitter fast". Då brukar hon helt sonika kapa av det en dm eller två. Det var just precis vad hon gjorde för några veckor sedan. Då blev håret jämnlångt men relativt platt och Kristina Lugn aktigt, även i uppsatt tillstånd. Så för några dagar sedan tog Jea saxen och klippte upp det lite och då blev det lite fluffigare.

Så idag. När Jea gick in i badrummet för att spola upp badvatten såg hon hårsaxen ligga där. Uttråkad som hon var i väntan på att badvattnet skulle bli klart, samlade hon ihop håret i fram och SNIPP! så hade Jea lugg. Inget hon hade planerat 5 minuter innan, utan bara stundens ingivelse...
Och Jea som inte ens trivs i lugg, hon har provat tidigare. Och luggen den är van att ligga som om den vore lång så det gör den fortfarande.

Och nu ska ni få vara med om något ovanligt... Jea ska visa bilder på sig själv, jaaadå det ska hon allt!
Tadam!
Två kort på Jea i sin nya lugg. Det ena med uppsatt svans, för så är det mest praktiskt att ha det på jobbet.



8 kommentarer:

Syster-Yster sa...

Det blev bra! Träffade "din" Elin idag! Vi behöver henne imorgon ...så jag sa vem bryr sig att du ska jobba på Ica? De skiter väl vi i....;)

Jea sa...

Alltså. Nu jobbade Elin hos mig FÖRST! Så behöver Jag henne är det det som går FÖRST! Sådetså!;)

Lena & tussarna sa...

Snyggt! Allt klär en skönhet!

Irene sa...

Oj, du ser helt tagen ut av att ha fått lugg - fast jag får ju erkänna att när du skrev att du klippt lugg så såg jag något dalmasaktigt tvärklippt framför mig. Bra att det inte blev så! För övrigt önskar jag att jag hade sånt hår som du.

Jea sa...

Lena; Jag VEEEET! ;)

Irene; Jag är inte tagen, JAG KONCENTRERAR MIG! (som Margaretha Krook sa när hon spelade Fia med knuff)
Det är nämligen rätt svårt att ta kort på sig själv i en spegel och försöka att undvika att kameran syns.
Dessutom var jag NOGA med att inte skratt på korten för jag har nämligen sett att jag ser ut som en retard när jag skrattar på andra kort... Jävligt synd att jag skrattar så ofta irl...

Bitte sa...

Mmmm, håller med Lena: snyggt. Men allvarligt. Å andra sidan är ju hår och frisyr allvarliga saker. Typ livsavgörande. Sen hade vi förstås gärna sett en efter-bild, utan koncentration, mer Jeaig, liksom.

Anki och tjejerna sa...

Hihi, ser du retarderad ut när du skrattar?! Vi har alla våra kors att bära, själv blir jag mullig om kinderna och ler och skrattar en del. Går numera under ök namnet Byfånen-Fatso *skrattar*
Tycker du klär i lugg, men jag har nog aldrig sett en close-up bild innan så jag har inget att jämföra med.....Lås in saxarna, tycker du verkar rätt impulsiv...tur det inte var en rakhyvel där låg =O)

Linda sa...

Ohh vad fin du är. Sag bilderna och tänkte vad häftigt det är-vi har inte setts pa.....25ar kanske(jösses, var vi bara bebisar sist ;-D )och ända tror jag att jag skulle känna igen dig om jag mötte dig pa gatan!
Kram!
Linda (Holgersson/Bergström/Björklinge/umea...ja du vet)