söndag 30 maj 2010

Österbybruk

Idag har jag och Kungen varit till Österbybruk och tittat på Lapphundsutställning.


Öh... nähej det där var ju ingen Lapphund... En katt bland hermelinerna skulle man kunna kalla den. ;)

Vi åkte dit för att hundmingla och framförallt träffa Monica, Hasse, Kouma och Snuffe som kom ända från Göteborg.

Snuffe


Kouma


Kouma och Dino "boundade" så klart, båda är så snälla hanar så de pussades och tvättade varandras öron...


Och när Kouma inte pussades med Dino så ville han vara så nära mig det bara gick. Vilken goskille den hunden är!♥♥♥

"Jeanette, du vet väll att jag BARA älskar dig!"

"Jag skulle gärna vilja att det var så Kouma, men jag VET tyvärr att du alltid ser till att ta alla andra mattars hjärtan också... Du får ALLA att tro att de är speciella för dig..."

"Men matte jag då?! Du glömmer väll inte mig!"

"Nej, det gör jag såklart inte!"

Pia Juhlin med Uno


Vänta... det är inte så roligt inte...

Kom igen Marina, ge mig lite godis!

Om jag gör såhär då?

Eller såhär?


Marina, Maria och Susanne med snyggbullar från Black Blossom.

Och som vi funderade över varför Susanne gick in med Yoyo i denna gruppen, då han redan är Champion. Tills det sa PLING! Och vi förstod att det var Charlie (Zalmiak) hon ställde åt Anette. Det roliga var att det inte bara var vi som funderarde, hon hade t.o.m. blivit tillsagd att hon gick in i fel grupp, så hon blev tvungen att informera om att det var en annan hund - inte hennes egen... Hahaha!

Zalmiak



Och här kommer Yoyo.
"SSssss, säg inget dumt till domaren nu Yoyo!", tycks Susanne säga...


Många snyggbullar var det såklart men jag tog inte kort på hälften, eftersom jag och Monica babblade så mycket. Jag blev bjuden på lunch i fam. Rössles husbil och det var en MYCKET trevlig dag! :)





17 kommentarer:

Kabby och Nemi sa...

Hur gick det för våra kompisar då?
Att Kuoma hånglar och tar våra hjärtan är bara som det ska vara!

Jea sa...

Som en upprepning av igår blev det resultatmässigt. :)

Lena & tussarna sa...

Åhhh, du kom iväg!!
Vi sov som stockar så klockan hann bli fm innan vi vaknade till liv och då var det för sent!!!!
Men,men kul att du fotade, då känns det nästan som vi var på plats ändå :)

Anette sa...

Kul med bilder, mingelfotografen och kul att se en glimt av dig. Zalmiak var inte med på lördag men knep 3:e plats idag! Tjoho!

Jea sa...

Ja jag vet! så himla kul Anette! :)

marina sa...

Härlig bilder , får jag sno nån ??kul o ses , ställ kungen nästa gång !!

Iva sa...

Jag är inte ett dugg avundsjuk på allt hundmingel...Inte ett dugg!!!

/Iva med väldigt lång näsa

Jea sa...

Marina; Jag har många bilder på dig, jag kan maila dem om du vill. Annars är det ok att sno också! ;)

Iva; Vi saknade dig såklart!

marina sa...

Maila gärna !!! och dom på Elvis mes så gulliga bilder

Bitte sa...

Du har rätt, Jea. Inte en j-a tulpan så långt ögat når. Heder och tack. Fast många fjällsippor eller vad dom heter, dom där lurviga. Och nu talar jag inte om katten blad hermelinerna, alltså. Valpen tycker att det var fint att just DEN bilden kom först.

Jea sa...

Jag kan tänka mig att Valpen gillade den bilden Bitte! ;)
De du kallar Fjällsippor, heter egentligen Dammvippor. Fast i det namnet ingår även individen på första bilden.

Bitte sa...

Damvippa? Det var vänligt. Jävla dammvippa, säger Jeppe Stridh.

Jea sa...

Nä, inte DAMvippa, Bitte! Två m ska det vara, det har Jeppe rätt i. Men ordet före håller vi inte med om, det får han behålla för sig själv.
Vilken otroligt sympatisk hundtränare han verkar vara... Lite som Sorken, hennes kommentar är ofta: KÖP NY HUND! när man undrar vad man ska göra... ;)

Lotti sa...

Jag säger som Lisa: Utställning schmutställning! Till det kommer en för extraordinärt vackra blandisar är de bojkottade!

Irene sa...

Jag undrar om inte Huliganhemmet måste utökas med en sån däringa dammvippa, eller vad det nu är? Snälla säg att de är väldigt förarveka, alltid gör som matte vill, aldrig skäller, aldrig ger matte fingret, aldrig... tja aldrig visar huligantakter helt enkelt!

Jea sa...

Hum, alltså Irené nu undrar jag om du verkligen har läst i min blogg...
"alltid gör som matte säger"
Skulle inte tro det faktiskt, men det kan även vara just mitt exemplar av dammvippa som inte gör det, måndagsex även kallat...

Anki och tjejerna sa...

Först tänkte jag skriva att det var fina bilder och bla bla bla...men nu när jag har läst allas kommentarer så skriver jag bara NI ÄR FÖR HÄRLIGA! Sitter här och flinar åt munnhuggeriet...... =O)