måndag 30 mars 2009

Dino väckte upp hela grannskapet i morse...
Jag kan släppa ut honom hur tidigt som helst på morgonen, han står aldrig och skäller och väcker någon. På sin höjd kan han ge ifrån sig något lekgläfs om det är någon han känner som går förbi som han tycker ska komma in och leka med honom istället för att gå där uppe på vägen och vara tråkig.

Helt plötsligt hör jag ett J**LA liv ute, en hund som tokskäller väldigt argt utanför. Jag hör dessutom på skallet att det där det är en riktigt stor hund... Springer till fönstret och kollar vad det är för hund, för jag känner absolut inte igen skallet och grannhundarna skäller sällan de heller, alla känner igen varandra och även om de inte är kompisar så skäller de inte på varandra - snarare ignorerar de andra (förutom Dino, han ignorerar ingen, han ser alla som möjliga lekkamrater) Och jodå där går en kille med en sotsvart schäfer - har aldrig sett förut och vi bor i en liten "by" med 12 hus så självklart undrar jag vem det är som har hamnat här strax efter 06.00 på morgonen????
Hinner också tänka lite fördomsfullt att typiskt schäfrar att tokskälla sådär... ska killen inte få tyst på sin hund någon gång, han väcker alla grannar!!!!
Det tar ett par sekunder till innan jag inser att hunden som låter såååå arg och stor, faktiskt inte är den stora schäfern utan min lilla lappfjant! Hur kan den lilla lappfjanten få till ett så stort/mörkt och argt skall???
Som tur är tystnar han så fort jag öppnar dörren - ropar på honom och han kommer faktiskt... Eller nåja... han kommer andra gången jag säger åt honom att komma, nästan bra iallafall....

2 kommentarer:

uljas o company sa...

hihi men vad skällde kungen på då ? Kanske matten behöver glasögon ?

marina sa...

suck ska aldrig mer skriva en kommentar...jag behöver nog glas ögon...fick inte med mig hela storyn ju hihihihii , Japp vi kommer till Uppsala inför furuvik/österby..förmodligen nån dag innan , då vi är i Skyttorp ! Kanske det vore läge för en lite lappisträff??
Blir nog svårt att känna igen Ulrika på alla hennes skepnader !! haha