måndag 30 mars 2009

En vanlig dag på jobbet...

Kund nummer 923 på 2 dagar som frågar efter den vanliga mellanmjölken...



Kund: har ni ingen mellanmjölk? (surt...)

Jea: Jodå! Paketet är svart just nu för de gör reklam för Earth hour (glatt!)

Kund: Ja det är ett jävla tjafs det också! (ännu surare)

Jea: Tycker du det?! (nu far djävulen i Jea och hon ler sockersött och blir jättepossitiv, vilket brukar vara det bästa mot surskallar, då får man "reta" dem lite men ändå beter man sig helt korrekt... fniss)

Kund: Ja hålla på med sådana där jävla jippon, inte hjälper det!

Jea: Nej just den timmen kanske inte gör så mycket i det stora hela, men förhoppningsvis kan det få folk att tänka till lite! (sockersött och possitivt!)

Kund: Mutter, mutter.... Är du helt säker på att det är samma mjölk i?

Jea: nej det är såklart lakritssmak när paketet är svart! (skrattande)

Kund: ÄR det inte samma??? (spärrar förskräkt upp ögonen)

Jea: Jo såklart jag skojjar bara, det är precis samma som vanligt, de har bara ändrat utsidan för att göra reklam för Earth hour (Jävla idiot lyssna på vad jag säger tänker Jea men ler sött och possitivt)

Kund: Ja jag fattar inte att de ska hålla på med sådant här, inte uppmärksammar då jag det där jippot bara för att mjölkpaketet är svart. Dessutom tycker jag att paketet är vidrigt fult och man bara retar sig på det.(jättesur)

Jea: Jag tycker att det är läckert och en kul grej jag! (JÄTTE possitiv!!!!! är Jea som tycker att det är vansinnigt roligt att vara supertrevlig mot de kunder som är jättenegativa, undrar om kunden inser att hon visst har uppmärksammat jippot även om det inte var i possitiva ordalag...)

Inga kommentarer: