lördag 7 mars 2009

Grattis till lillhusse!


Då det visat sig att min matte är en riktig "fuck up" när det gäller att hålla min blogg uppdaterad kände jag att det var dags att göra en insats och starta upp en ny.
Detta är vad jag fått roat mig med medan matte och lillhusse varit på judotävling. Den lilla människovalpen är tydligen bra på denna konstiga sport som handlar om att drämma ned varandra i en matta. Men eftersom den lilla människovalpen vann alla sina matcher idag får jag väll ändå låta honom vara med både på bild och på en liten filmsnutt.
Själv har jag fått vara hemma och kurerat min halsfluss, ja ni läste rätt, självaste kungen har blivit påhoppad av bakterier i halsen och äter nu penicillin!


För att få medicinen var jag tvungen att åka till veterinären och det tycker jag är roligt! ☺ Först när jag kom in skällde jag på en liten trasselsudd som bara var en tvärhandhög och bjäbbade för fullt, då använde jag min mörka röst som jag sällan använder (matte har blivit lika förvånad varje gång över att jag kan låta så) för att tala om vem av oss som var störst och vackrast.
Och efter besöket inne hos vetten så stod där två stora bullmastiffer, men till dem gjorde jag bara lekinviter och ett litet gällt lekskall. Man är ju inte dummare än att man förstår vilka grabbar man bör mucka med och inte! ;)

Matte påstår att det är jag som har smittat både henne och lillhusse med flera halsflusser i snart ett års tid, själv påstår jag att det är precis tvärt om för inte sjutton har då jag låtit dem äta upp mina rester av tex ett äpple. Medan jag ofta får det som blir kvar av deras = även fått deras baciller.

Nåja det får vara hur det vill med den saken, huvudsaken är att alla blir friska här hemma någon gång för det blir så dåligt med promenader när det härjar sjukdomar här hemma, och även om jag har en egen tomt att springa runt på så är det ganska tråkigt i längden...
Matte har dessutom fått någon typ av pysselmani och sitter och tillverkar smycken, och tittar på papper som hon ska göra scrapbooking med. Herregud hur ska det nu bli med mina promenader? Jag tycker att den här datorn och mattes jobb tar tillräckligt med tid i vanliga fall! Ska jag nu behöva slåss om mattes uppmärksamhet med både jobbet, datorn, smycken och scrapbooking?!
Nej, nu ska jag jag gå och kräva en kvällspromenad av matte, kanske återkommer jag eller matte senare i kväll, men tills dess får ni hålla tillgodo med den utlovade filmsnutten på en av lillhusses matcher:

1 kommentar:

Jens Isaksson sa...

Vad bra att Kungen har ett eget kungligt livgarde som kan försvara Er på kvällsprommenaderna, medan matten sitter hemma och scrappar!
Gratulera lillhussen jättemycket, krama om honom, men ge honom inga pussar förrän ni alla är friska!