måndag 16 mars 2009

Tortyr rummet


I vårt garage finns ett tortyr rum. Dit vägrar jag numera att gå in. Jag blev nämligen medlurad en gång och fick gå på något som heter löpband, men erfarenhet gör en hund vis och hur de än skulle försöka få in mig där igen så skulle det inte gå!!!

Den här vintern har mest bestått av sjukdomar i vår familj, och Matte har gått runt och muttrat att det måste bli ett slut på det, så att hon kan komma igång att träna igen och motverka den begynnande tantrumpan.
Personligen kan jag inte se något fel på hennes rumpa förutom att hon kanske sitter lite för länge på den framför datorn ibland...

Nu på morgonen var hon iallafall ut till tortyr rummet och körde ett pass och sa entusiastiskt när hon kom in att: nu jädrar ska här tränas!

Jäsp... jag har hört det förr, så den som lever får se om hon verkligen kommer att komma igång denna gång, jag skulle inte tro det....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi vet hur det är med dessa tanter..varje måndag ska det börjas...eller det nya är tisdag..va visst bättre än måndag?
Men ni har då utrustning till rump massage iallafall , en sån där gång maskin som man viftar med armarna på samtidigt har vår tant med , men den står i ett förråd flera mil bort !

Anonym sa...

Det är SÅ jobbigt när Matte kommer i träningstagen. Då blir det raska prommisar när jag inte får stå och drömma vid en "luktagott" fläck hur länge jag vill. suck.
Hoppas du slipper gå in i tortyr rummet och träna DIN rumpa i alla fall, brorsan....