onsdag 11 mars 2009

Vargar





I det här inlägget är pissnissen Dino inte värd att få vara med på bild så därför blev det ett par bilder på mig och systerdottern Ronja när vi var inne hos vargarna på Kålmorden.
Anledningen till varför pissnissen inte ligger så bra till är följande:

Dino är en riktig tvhund. Han är mycket intresserad av att titta både på tv och på videosnuttar på datorn. Hans favorit program på tv:n är tecknat, Americas funniest homevideos och alla djurprogram. Med andra ord ska det hända mycket på skärmen och helst ska han sitta ivägen så att vi andra inte ser så bra - han vill ha första parkett!

En kväll när hussarna hade gått och lagt sig satte jag och Dino oss framför tv:n för att titta på en film om vargar. Dino var som vanligt mycket intresserad och sprang med jämna mellanrum och tittade bakom tv:n om vargarna var där, som han alltid gör när det är djur på tv. Vi har en tvmöbel som skärmar av vardagsrummet och bakom tv möbeln brukar ofta en tvättställning stå (inte snyggt jag vet...).

Under en ganska lång tid av programmet visades det vargar som markerade in sina revir. Dino satt på helspänn och var mycket intresserad. Efter en stund hoppade han ned från soffan och tog sin vanliga sväng bakom tv:n. Jag tittade egentligen på tv:n men ser någonstans i perferin att hunden lyfter på benet och markerar på den nytvättade tvätten!!!!! Det tog en hundradels sekund innan det verkligen gick in i min lilla hjärna vad han gjorde. Jag for upp och fram till hunden som redan låg platt på golvet och hade insett sitt misstag. Då resten av familjen sov väste jag tyst och argt fram "Vaaad gööör duuuu???!!!", hunden kröp ut ur vardagsrummet (biiig misstage Dino, nu vet jag att du kan det också, det som jag har försökt öva in så länge men bara fått honom att göra ett par "steg") sedan pep han iväg och satte sig lutande mot husses sovrumsdörr.

I vanliga fall är inte husse värd vatten jämfört med matte men i just denna stund så ville tydligen pissnissen hellre umgås med hussen än en matte som var så arg så det rykte ur öronen.
Jag passerade pissnissen ett par gånger när jag sprang lite fram och tillbaka med diverse rengöringsattrialjer. Jag bevärdigade honom inte med en blick men såg i ögonvrån hur han från sittande gled ned i en väldigt platt liggande possition.
Vid det laget blev jag nästan full i skratt, aldrig att han visat sådan total underkastelse tidigare och detta vid ett tillfälle då jag inte ens höjde rösten utan tvärtom väste viskande!
Efter en stund gick jag själv och lade mig, hunden som inte är speciellt förtjust i att ligga i sängen och gosa, hoppade upp bredvid mig och lade sig tätt, tätt mot mig och gosa fick jag göra precis hur länge jag ville med honom! (fniss)

Följande dagar var han väldigt lydig och var sin matte till lags nästan innan jag ens hann tänka vad jag ville honom. (fniss) ☺♥

1 kommentar:

Anonym sa...

Hädanefter får du passa så Pissnissen bara ser på lämpliga program typ Bollibompa, inga mer kissande vargar...