måndag 24 maj 2010

Dagens id...

Men idag har jag inte gjort någonting tänkte jag och suckade djupt... Ingen träning, varken för mig eller Dino som det var tänkt. Bara suttit och surfat hela dagen. Suck så onyttig jag är!!!

Men så tänkte jag efter, hade jag verkligen inte gjort någonting annat på hela dagen?
Jorå, några smågrejjer hade jag allt gjort...

*Sjutsat lillhussen till skolan,
*tvättat och hängt två maskiner med kläder,
*tvättat 3 mattor,
*dammsugit och våttorkat hela huset,
*klippt gräset på agilityplan,


* Rensat ogräs i min runda rabatt. Hela tiden övervakad av Kungen, som stjälpt till genom att sätta sig precis där man ska rensa...


* Och bakat en äppelkaka. (Att Jea bakar, det händer inte ofta, så bara det borde ha räckt denna dag...)

Jamen se där! Jag har inte varit så onyttig ändå! Genast kändes det lite bättre.

Men den stackars Kungen då? funderade jag vidare. Vad har han gjort idag?

Ja faktiskt mest suttit i hörnet på tomten och glott efter brudarna;


-Snälla Dino, tjejerna finns inte längre!
-Hur menar du då? tycks Dino förvånat undra...


Nehej, då får jag hämta en leksak istället sa Dino efter en stund!




Nej det här duger inte tänkte jag, Kungen måste få en promenad. Så iväg vi gick...




Kom nu då matte, jag känner på mig att det finns sork här!


Jag hörde något!


Japp! Där är det en!!!


Nä... ingen fångst i dag heller...




Men sluta knäpp kort nu, annars gömmer jag mig bakom gräset!


Vid närmare eftertanke har jag med andra ord gjort en hel del i dag, utom att tränat mig själv då förståss...

5 kommentarer:

Kabby och Nemi sa...

Har du sökt för det där? Om inte, gör det!
Tur att Kungen vet hur livet ska levas - lite lek och lite sork är allt man behöver.
//Nemimatten

Larsson sa...

Vilken alldeles stor, välklippt och alldeles underbar agilityplan du har!

Vill oxå ha!!!

Irene sa...

Jamen du, med en sån snygging i rabatterna behöver du inte rensa ALLS! För ingen ser några ogräs när man har Kungen i ögonsikte, såklart.

Sedär, nu fick du bums mer tid över för att baka äpplekaka. Bra va'?

Jea sa...

Kabby,Nemi/Nemimatten,Ulrika, Skarpingen, Överheten,mfl namn;
Jag vet, det är diagnosvarning på att att tycka att man inte gjort något när man gjort allt det där. Men jag hade nog mest den känslan för att jag INTE gjort de två saker jag hade tänkt att jag skulle göra.

Larsson; Den blir vårans tillsammans när du flyttar hit! ;)

Irene; Du är klok du, MEN Jea behöver inte äppelkaka varje dag, Jea behöver gå ned ett par kilo nämligen. Byxorna sitter lite taight nämligen...

Bitte sa...

Jag har sagt det förr: burka! Det är den enda fördel jag kan se med burka: att den aldrig blir för tight, hur mycket äppelkaka man än bakar (eller är det kanske det man äter som räknas?).