måndag 10 maj 2010

Missförstånd

Nu ska jag berätta om ett litet missförstånd som blev innan jag kände Nemimatten så bra...

Nemimatten jobbar på den stora överheten inom samma bolag som jag. Vi har en gemensam bekant som också jobbar där, en dag kom bekantingen in och berättade att hon varit på en tillställning i Bålsta genom jobbet. Då jag visste att även Nemimatten varit där utbrast jag:

Men då vet du vem Nemimatten från Sundsvall är! utbrast jag. Ja jo, det visste hon. "Hon verkar väldigt skarp" sa bekantingen.
Och jag som nu hade släppt allt vad arbete hette och att jag själv var på jobbet, var helt plötsligt inne i hundarnas värld när Nemimatten kom på tal.
"ÄR HON?!," Sa jag med stora ögon och lät förskräckt. Hon som verkar sååå trevlig....

(i min hundvärld hade hon just berättat att Nemimatten var vass/agressiv....)

Bekantingen insåg ganska fort att jag missförstått henne och förtydligade sig med att Nemimatten hade en skarp hjärna och verkade smart....

Tänk så fel det kan bli....

8 kommentarer:

Kabby och Nemi sa...

*fniss* Du har aldrig mött mig på ett "den stora överheten-möte". Där finns det de som gör samma tolkning som du. T ex fick jag veta att den stora-stora överhetschefen kallade mig för terrier. (han har en Jack Russel)
Annars håller jag benhårt på att jag bäst beskrivs som vän, vek och följsam!
//den ödmjuka Nemi-matten

Jea sa...

hum... Ja, jo.... eller hur...

Bitte sa...

Vä, vek och följsam? Åh, Nemimatten, då är vi ju själsfränder och exakt likadana i vår (milda) framtoning.

Jea sa...

Hum... igen... Ja, jo ni är så milda och ödmjuka ni bägge... NOT!

MArina sa...

Håller på Nemi matten jag...så vek o ödmjuk ...Och lycka till med parningen !

Kabby och Nemi sa...

Bitte: Jag blir så glad att höra att det finns fler lika underbara människor som jag!

Lena & tussarna sa...

vän, vek och följsam....det är vi väl alla eller ???
har jag missat något???? fniss :)

Bitte sa...

Nemi-matten och jag ska kanske skaffa oss en egen blogg där vi slipper utstå alla denna spott och spe och omvärldens syrliga kommentarer – väna, veka och följsamma personer (som vi) tål inte att bli hanterade hur som helst