tisdag 25 maj 2010

Självplågeri

För att ta igen det jag inte gjorde igår har jag idag joggat.
Det där lät väldigt hurtigt och duktigt, det ser jag själv. Men så hurtigt var det i ärlighetens namn inte.
Vi åkte iväg till skolans joggingspår där det är mjukt barkunderlag. Och det tänkte jag skulle vara bra eftersom mina fötter inte riktigt är överens med mig om att man ständigt ska använda dem.

Efter en KORT stunds stånkande och flåsande kom vi som tur var fram till en kohage. Och kor tycker Dino är lite spännande. Och som den snälla matte jag är sa jag: *Flämt, stånk, pust*, ta den tid du behöver kära *stånk, flämt, pust* lapphund! Matte *flämt* är en så *pust* snäll matte *flämt* så du får titta huuuur länge du vill!!! *flämt, stånk, hjälp jag tror att jag dör av utmattning pust*





Efter en alldeles för kort stund (tyckte matte) ville inte Dino titta på kossorna längre så promenaden, ja ni läste rätt, promenaden fortsatte i lite lugnare takt...
Väl tillbaka vid bilen kunde jag konstatera att det inte var bra för min fot att jogga.
VILKEN TUR! Nu kan jag fortsätta att skylla på foten med gott samvete, för självplågeri ska man inte hålla på med!

10 kommentarer:

Anette, Kungsängen sa...

He, he....du gjorde ju ett försök iallafall!
Skoj att ses i Österbybruk - ställer du Kungen?

Jea sa...

Vad roligt att du hittat hit, Anette!
Nä, men han kommer vara på plats och glänsa! ;)

Kabby och Nemi sa...

Meeen, jag som trodde vi skulle jogga i Österbybruk i helgen.
Du får helt enkelt vila dig i form så du kan åka KortVasan med mig nästa år. Tror nästan att jag hört att Överhögheten kommer att beordra alla anställda att åka år 2011.
//Nemimatten

Anki och tjejerna sa...

Ren barmhärtighet från Kungen! Han bryr sig inte om kor ett dugg, men han är bra på att låtsas när nöden kräver det =O) Och nu var du i nöd...

Lena & tussarna sa...

Låter som en väldigt förståndig kvinna har fattat ett väldigt klokt beslut ;)

Irene sa...

Jogga?!? Alltså, vad ska det vara bra för? Det har jag personligen inte gjort sedan 1994, och se vilken fantastisk kvinna jag blivit.

Lyd mitt råd, Jea, och sluta medan tid är med sånt trams.

Anonym sa...

Tja kungen!!
Du verkar ju rätt klok tycker jag!
Yogga med mattar är ju fjantigt.
De ror sig såååå sakta. Den dan de kan flyga över åkrar på lappisvis ska jag jogga med min.
Klokt det där du skrev om giftemål till Panos också....
Hålla sig till en brud när det finns så många fiiiiiina

Yagos sa...

Vill inte alls va anonym!
Slank med tassen bara

Minst sagt orolig sa...

Men hallå, vad händer här då? Tre dagar har gått sen senaste inlägget - du har väl inte fastnat i plågeriet??

Svar till; Minst sagt orolig!

Jea sa...

Svar till "Minst sagt orolig!"; Jea har plågat sig själv på ett annat sätt. Hon har jobbat och DET är väll självplågeri om något?!

Till alla andra; Tack för stödet, ni har lixom jag insett att det där med jogging är överreklamerat. (Ja, förutom Nemimatten då, men hon ÄR verkligen INTE klok!)