tisdag 18 maj 2010

Dagsform?! Lite olika...

Jea har idag veckans enda lediga dag. Solen har strålat och hon tänkte vara en duktig matte och aktivera sin hund ordentligt.
Sagt och gjort. Fickorna laddades med frolic och till agilitybanan gick ekipaget iväg. Medan Jea byggde om lite hinder passade Kungen på att göra sina egna favorithinder.

Balansera tycker kungen är roligt:


Även att springa genom tunneln:


Men när Jea var klar med byggandet och skulle sätta igång själva tränandet, tyckte Kungen att han var klar med agilityträningen. Punkt och slut.

"Hoppa?! Det kan du vara själv!" Tycktes han tänka.


Jea tänkte att det var nog ändå för varmt för den lilla lappfjanten i solgasset. Så de gick hem, i väntan på att vinterpälsen ska fällas av. (Vilket den aldrig verkar göra...)

Ett par timmar senare gick de på promenad. Och tänk vad märkligt, även fast solen fortfarande gassade hade Kungen inga som helst problem att hoppa efter sorkar. Inte ens mitt i kissningen...

6 kommentarer:

Lotti sa...

Va fasen jag ligger efter!! Måste du blogga så fort?! Vad var det jag skulle säga nu då.... ÄSCH! Återkommer.

Jea sa...

Snabb, rapp och effektiv, det är jag det Lotti. Här gäller det att hålla i sig om man ska hänga med surru´! Om jag är i kassan på jobbet suckar tanterna och säger "Nej är det du? Då hinner jag inte lägga upp varorna för du är för snabb!"
Jag väljer att ta det som en komplimang... ;)

Irene sa...

Det gäller att fånga ögonblicket, Jea! Ska man träna så måste man ju göra det när inspirationen faller på, inte vänta på hinder och sådär. Begriper man väl. Själv vet jag inte, jag känner mig högst oinspirerad vad gäller träning.

Möjligen om jag fick hoppa efter en sork?

Lena & tussarna sa...

Smart kung....inte ska man med den höga befattningen göra något på befallning!!??

Anki och tjejerna sa...

Instämmer med Lena, han är ju trots allt Kung Jea!
Är det fortf svårt för dig att komma in på min sida? Tycker själv att den är lite saggig :( Om du har bry så ändrar jag nog tema så får vi se om den snabbar upp sig och kan lyda bättre.....Inte kan väl en blogg ha Kunga fasoner?! 8O

Jea sa...

Till Anki: Igår gick det inte igen. Märklig blogg du har!