onsdag 5 maj 2010

Uteblivet hångel


-Hej, det är jag som är Kungen ska vi juffsa?
-Nej jag vill leka.
-Ok jag jagar dig och luktar dig samtidigt i rumpan!
-Nej då vill jag inte vara med och leka.
-Ok, bra, du juffsar vi istället!!!
-Nej.
-Jo!!!
-Nej.
-Jo!!!
-Nej.
-Jo!!!
-Nej.
-Jo!!!
-Nej.
-Jo!!!
-Nej.
-Jo!!!
-Nej.
-Jo!!!
-Nej.
-Jo!!!
-Nej.
-Jo!!!
-Nej.
-Jo!!!
-Nej.
-Jo!!!
-Nej.
-Jo!!!
-Nej.
-Jo!!!
-Nej.
-Jo!!!
-Nej.
-Jo!!!
-Nej.
-Jo!!!
-Nej.
-Jo!!!
-Nej.
-Jo!!!
-Nej.
-Jo!!!
-Nej.
-Jo!!!
Och så fortsatte det i dagarna tre...


Kungen försökte och försökte. Nemi högg ifrån och högg ifrån.
Kungen försökte, men Nemi ville sova.

Kungen försökte igen, men Nemi ville äta.
Och just äta ville hon faktiskt hela tiden. Kungen ledsnade tillslut på detta eviga ätande så han tog helt enkelt och pinkade i hennes matskål för att få stopp på henne.
Och kungen försökte förtifjorton gånger till.
"GE FAN I MIG!!!" fick han till svar så att tussarna for.

Stundvis ledsnade Kungen och gick iväg för sig själv. Men då undrade Nemi genast var han var; "Hallå! du uppvaktar väll ingen annan?!"
Men det gjorde Kungen inte, utan stod där återigen hoppfull och redo. Men fick svaret:
"Nix, no, nej, glöm det! Jag skulle bara kolla var du var..."

Nemimatten började till slut misströsta och inse att hon rest en väldig massa mil på fel dag. Nemi var helt enkelt inte i höglöp. Men Nemimatten försökte bedjande övertala sin tik: "Men ser du inte hur snygg han är! Ser du inte vilken otrolig päls han har! Och fint huvud! Och bred nos!"
Men nej det såg inte Nemi för hon sov sin skönhetssömn just då...
Och när Nemimatten övergick från att vara stolt över att sin fina tik som inte bara släppte på utan vidare, till att stå och väsa: "Hur vore det om du kunde vara lite slampig istället?!"
Svarade Nemi: "Slampig kan du vara själv! Åk hit med mig rätt dag istället!"

Och så får det bli. Nemimatten får köra 60 mil en gång till i hopp om att lilla fröken behagar ställa upp sig då.

12 kommentarer:

Bitte sa...

Aha, det är DET du pysslar med istället för att blogga. Jag som undrat och undrat och blivit riktigt orolig; tänk om hon tröttnat på oss? Och så ägnar du dig åt, ja, ingenting, tydligen. Kom hon för sent? För tidigt? Hur då? Och, framför allt, varför? Men tänk dig själv – hur lätt skulle det vara att vara slampig på beställning...nej, förresten, tänk dig inte det.

Smilla sa...

Men hur kunde hon motstå kungen?????? Det var ju knappt så att jag kunde det!!

Jea sa...

Bitte; Såklart har jag inte ledsnat på er. Jag har lixom haft fullt upp med att dricka vin och kaffe i väntan på en "liveshow" som tydligen uteblev.
Vi TROR att hon kom hit för tidigt med henne, en del tikar kommer i höglöp lite senare. Men förmodligen blir det ett nytt försök om några dagar.

Dino till Smilla; "knappt" stämmer inte, det enda som hindrade dig från att göra valpar med mig var din knussliga matte som inte ville att du skulle ha valpar just då. Märkliga människa...

ulajs o company sa...

Hm verkar vara en svår nöt att knäcka denna Nemi ..men att gå så långt som att pissa i skålen ?

Irene sa...

Jea, grabben måste få en kall avrivning - herregud, det måste ånga ur öronen på honom av frustration.

För övrigt förstår jag minsann inte HUR någon dam kan motstå en sån tjusig kavaljer.

Kung Dino sa...

Uljas o co; Alltså... Det kändes som en bra idé i mitt frustrerade tillstånd...

Irené; Tack för att du förstår, du är en hyvens kvinna du. Överväger starkt att flytta hem till dig.
Tänk att det inte är fler som tycker synd om MIG!

Anonym sa...

Du "Kungen", först ville du att jag skulle säkra tronföljden och sedan förvägrar du mig att äta så jag orkar ta hand om dem? *skakar på huvudet så Frolicen nästan ramlar ut mungipan*
//Nemi, som kanske återkommer, för lite snygg var du ju även om du var rätt tölpig...

Lena & tussarna sa...

Ojojoj inte lätt att vara kung!
Kanske det går bättre när hon kommit på bättre tankar, du ska se att hon återkommer för vem kan nobba en kung!
Nu i dessa kungliga dagar med bröllops yra både här och där :)

Anonym sa...

Nemimatten här:
60 mil, det var ju bara uppvärmningen av motorn, nu har jag åkt 25 tilloch ska en bit till imorgon... Det är så kul att bo i Norrland! *not* där det både snöar och haglar om vart annat idag, men nu står jag ut eftersom jag fick den Uppländska solen i ansiktet i ett par dagar.
P.S. Vi återkommer när ni fått tillbaka solen, inte förrän dess.

Larsson sa...

Hundägare, det är väl ett släkte för sig! När det kommer till att jyckarna ska juffsa - DÅ ska de sitta på parkett och starrbliga.

Alltså, VEM, jag undrar bara VEM kan prestera under såna omständigheter???

Nääe, låt de unga tu få sin kärleksstund i kärlekslund
där de ensamma kan leka hund-i-hund
och håll er själva i bakgrund!

Kabby och Nemi sa...

Börja yla Dino, nu kommer vi igen! Jag ska fundera på om du inte är lite snygg ändå medan jag studsar runt i mördarmaskinen.
Syns snart!
Ev puss från Nemi

Syster-Yster sa...

hur vore det om du hittade till din scrapp-blogg istället....