fredag 21 maj 2010

Lyckad kändisjakt

Efter en stunds smygande i Rasboskogarna hittade jag tillslut objektet!
(Nåja, smygande och smygande, Jag KÖRDE FEL, Vilket objektets personliga assistent, tillika matte, hade roligt åt och undrade om jag inte bodde här?!)

I allfall DÄR stod han skådisen!
Nöjd över att slippa stå i skuggan av sin ännu mer kända bror (Ymer Ysterkvist) stod NISSE GURRA AKTERSNURRA med ett gäng tikar dreglande runt benen.



Eller runt benen, snarare UNDER benen då han var tvungen att stå på en bänk för att komma upp i lite höjd, Och tikarna var ändå tvungna att ligga ned för att vara under honom, om man säger...
Liggande söt tik.♥:


Gurra var glad över uppmärksamheten och välkomnade mig med ett skall och lite gos.


Tills jag tog ut kungen...
Då blev Gurra lite sur och tyckte att det var väll ändå onödigt att ta dit en Kung, när han för en gångs skull var den som var mest känd och egen herre på täppan.
Och sedan alla mattar som utbrast att "Åh, så fin! Och åh, så söt, Och åh, vilken personlighet!" när Dino hoppade ur bilen, DET tyckte Gurra också var onödigt. "SÅ jävla snygg var han väll ändå inte om man jämför med mig!" tyckte Gurra.

Visst fanns det en annan herre där också, vid namn Quba. Men han är det inte så svårt att vara herre över, även om man bara är en tvärhand hög...


Så Gurra lipade åt Dino:


Och Dino han lipade än värre tillbaka:


"Jag kan jag med!" sa den söta boxerbruttan och lipade lite försiktigt:


Nej jag törs INTE lipa sa Quba, det kanske är farligt...


Jag var så glad över att jag tog med Dino då jag i ärlighetens namn tvekade och tänkte att; Hua, vad vi kommer att göra bort oss bland alla lydnandsmänniskor som går kurs för Kent Svartberg.
Men så tänkte jag vidare att; Äh, vad fan, jag bjuder på att de andra får glänsa lite och känna sig lite bättre. Larssonskan måste såklart få träffa Kungen!

Sagt och gjort. Och som vanligt skötte sig Dino helt ok. Det är bara jag som alltid TROR att vi ska göra bort oss. Visst var han upp i varv och lite pipig över att han inte fick rusa runt och jucka på, och leka med alla snygga tikar.
Och att vi mattar bara var stilla första timmen och babblade, var otroligt långtråkigt. Men sedan tog Larssonskan och jag våra hundra på en promenad, och efter ett par hundra meter hade hundarna bildat flock. Dino gick fint i kopplet som om han aldrig brukar göra annat än att promenera med främmande hundar. (Vilket i verkliga livet knappt händer en gång per år)
Gurra, han måste med jämna mellanrum muttra lite om att lite onödigt att Kungen var med på promenad var det. Men accepterade konstellationen rätt snart.

Det var så roligt att träffa Larsson och hennes gäng! Jag är normalt ingen som springer runt och kramar folk utan vidare, men när Larssonskan och jag träffades kändes det helt naturligt att ge varandra en stor bamsekram!
Så Synd att Ymer inte var riktig kry och hade fått stanna hemma. Men nästa gång räknar jag med att även få träffa Ymer! :)

14 kommentarer:

Irene sa...

Men AUTOGRAFEN då, människa?! Jag vill se bild på den, såklart!

Å sen vill jag bara säga, rakt fram, utan att hymla eller linda in eller å-ena-sidan-men-å-andra-sidan-jamsa att jag är avundsjuk! Japp, jag hade också velat vara med. Beundrat snygge Gurra, pussat på Quba, kliat Kungen bakom örat, å kramats och haft mig med alla som velat, trots att jag inte heller är någon spontankramare av rang.

Lipat kunde jag också ha gjort. Sådetså.

Anonym sa...

Jag håller med Irene!!! AVUNDSJUK!!!! Svartberg är såååå snygg!!! :-)
Och om kriteriet va att lipa,så är jag fullfjädrad på detta!!! Sammi kan nog han me!
/Sorken

Anonym sa...

Lipa gör Panos på dom flesta bilder hihihi

Charlie & Ennio sa...

Vi hade också kunnat varit med och lipat.....de är vi tämligen duktiga på :)

Ulrika sa...

Men träffade Kungen egentligen statisen i verkligheten? Jag kan då inte se några bilder på dem bägge...

Jea sa...

Irene; Vi hade såklart också velat ha med dig. Framförallt Dino som gillar att du har förstått att honom pussar man inte på, han vill hellre bli kliad!

Sorken; MEH! är det därför du har sagt att ingen är som HAN den där Svartfotingen. Jag har hela tiden trott att du beundrat hans sätt att förhålla sig till hundar. Så var det en ren utseendegrej. Jea suckar och skakar besviket på huvudet.

Lena och Marina; Att lipa är nog alla lapphundar bra på skulle jag tro... ;)

Ulrika/Nemimatten/Kabbynemi; Tydligen har du bestämt dig för att kalla dig själv olika namn. Är du schizofren ELLER???? Och jag kan meddela att du nog inte ligger så bra till hos Gurra... Statist... Ja jag säger då det håhåjaja...

Larsson sa...

Absolut Jea, nästa gång då hänger Ysterkvistaren med!
Däremot är det lite mer osäkert med Gurra. Att bli kallad statist...nja, DET lade lite sordin på stämningen tyckte han...

- Biroll, för bövelen!!! Jag hade en BIROLL! Vet hon inget om film den där människan???

Lotti sa...

Ja jag håller med Irene. Jag är avundsjuk. Jag vill också träffa Gurra och Quba och Kungen! Jag har minsan aldrig träffat vare sig Kungen eller Kungen, om man säger. Och Ymer!

Anki och tjejerna sa...

Funderar på om man hade passat in där i kändis vimlet och kommer fram till att NOPE.....Är ju en spontan kramare av rang så jag faller på repet...
Synd för lipa och böla, kela och gnöla, det är vi fenor på hela lilla flocken

Jea sa...

Larssonskan; Ja den där Nemimatten. HON. Hon behöver nog en liten uppläxning hon.
Lotti; Du får vara med nästa gång vi träffas och DÅ måste Ymer också vara med.
Ankipanki; Såklart hade ni passat in, det var ju´bara Kungen och Gurra som var kändisar. Alla vi andra var bara helt vanliga assistenter. Och spontankrama oss får du göra hur MYCKET du vill, vem vet du kanske omvänder oss så att vi kommer gå runt och krama alla vi möter?! Vilket ioförsig kan bli lite jobbigt och tidskrävande. Men vem vet?!

Bitte sa...

Men jag fattar inte att det alls kunde bli av: vi var ju inte med! Men du får en ny chans den 19 augusti. Visserligen saknas Den Stora Stjärnan, hon som agerat för Troell. Men vi har ju BOTT ihop med henne vilket renderar oss det närmaste stjärnstatus man kan komma. Och divalater kan vi snabbt lägga oss till med om så önskas. Kom igen, Kungen!

Jea sa...

Alltså, nu ser du till att bo på samma ställe som Aktersnurran gjorde Bitte! För nu hittar jag nämligen dit!

Jea sa...

OCH det viktigaste av allt: Hade hon en biroll eller var hon statist?

Kabby och Nemi sa...

Du glömde det bästa av mina alias - Överhögheten.
//Nemimatten, Kabby och Nemi, Nemimatten, Ulrika, dvs det kära barnet med många namn