tisdag 23 mars 2010

CV

Hum... skulle behöva skriva ihop ett CV antar jag... Men vete´ sjutton hur jag gör det höll jag på att säga...
Jag läser en massa Cv:n på jobbet och jag kan på en gång säga vilka jag gillar och inte. Men då tänker jag i banorna om den personen skulle passa hos oss eller inte...
När jag tänker att jag ska skriva ihop ett om mig själv blir det bara ett ord som poppar upp i huvudet;


BÄST!

Tycker ni att det räcker med att skriva så och sedan personuppgifter? Eller bör jag lägga till: "Jag kan allt, bara ni lär mig!" ????

10 kommentarer:

Irene sa...

Hade nog nöjt mig med "BÄST!" tror jag. Och sedan hade jag lagt till som en liten brasklapp: "Kvalitet kostar!".

Larsson sa...

"BÄST" är bra! Men sen undrar jag lite, VAD skulle de kunna lära dig?? Jag menar, det mesta kan du väl redan...

Bitte sa...

Vill du att vi ska vidimera? Gör vi så gärna, möjligen mot någon liten procent på eventuella löneökningar.

Jens Isaksson sa...

Håller med ovantående, BÄST räcker gott. Du har väl läst tillräckligt många CVnför att veta att de långa slänger man direkt, nej kort och koncist ska det vara! Och så tycker jag att ditt tillägg är lite fegt och visar upp en defensiv sida, nästan lite ursäktande på något sätt...

Anonym sa...

Men varför ska du skriva CV, ska du byta jobb????

jeanette sa...

Irené; Att kvalitet kostar det tog jag lixom lite för givet, men du har rätt Irené - man kan aldrig vara FÖR tydlig.
Larsson; Jag har faktiskt ingen aning vad det är jag inte kan, men för säkerhetsskull sådär...
Bitte; Ja tack det får ni göra göra och jag delar sååå gärna med mig!
KabbyNemi: Alltså det var ett FÖRSÖK till att vara lite ödmjuk så att de inte känner sig överkörda direkt.
Anonym: (who ever you are) Man vet aldrig när man kan behöva ett CV och folk verkar ha sådana färdigskrivna "in case of" numera...
/Jea som även drog till med lite utrikiska på slutet.

Lotti sa...

Bara du inte glömmer personuppgifterna så... Du skulle förstås kunna lägga till något kort om att du har en egen privat kung. Det impar nog! "Bäst, med egen kung."

jeanette sa...

jamen kära nå´n, såklart måste det vara en merit att ha kungen boende hos sig det har du rätt i!

Anki och tjejerna sa...

Jag tycker inte du ska nöja dig med den Svenska marknaden! Självklart ska du skriva cv på intenationellt språk: BEST!!! Då visar du ju även prov på dina enorma språkkunskaper menar jag.

jeanette sa...

Hum... du tänker så... ;)