måndag 29 mars 2010

Kusin Tekla




Ja hon är till skillnad från kungen en hungrig hund hon...

När hon besökte oss för ett par veckor sedan så rusade hon in och kastade sig över Dinos matskål. (som stått orörd sedan dagen innan) Jag fick tag i damen i fråga och Dino gick sakta fram till skålen sneglandes på damen i fråga.
Han åt saaakta upp sin mat, hela tiden sneglandes på den hungriga damen som blev tjuvhållen för att inte kasta sig över matskålen.
Medans Kungen stod där och petade i sig maten blev han nog även påmind om att Tekla även åt upp hans hundben sist hon var här.
Dino han har ett ben i ett par veckor, medan Tekla sätter i sig ett på max ett par timmar...
Så Dino sprang och letade upp sitt ben och gav det till matten för gömning... fniss.

Med tanke på detta blev jag mycket full i skratt när jag såg filmen som Teklas husse (tillika min bror) hade lagt upp på facebook. Observera nu att kaninen har koll på när Tekla har ätit upp sin mat och DÅ drar sin skål under sig! :)

(för att länken ska funka måste man kanske vara inloggad på facebook?)

Tekla

4 kommentarer:

Uljas o company sa...

Smart han är som gömmer benen...

Irene sa...

Ett mycket effektivt sätt att få en hund att äta, att få lite konkurrens! Tekla kan få komma hit och agera aptitretare även här, för Huliganen tillhör också de där peta-i-maten-typerna. Hans matte däremot, hon petar inte i matten. Tyvärr...

Marina sa...

Glad Påsk på er

jeanette sa...

Ja Dino kan vara smart när det passar honom ;)

Jag kan nog lova att du får låna Tekla om du vill, de försökte nämligen skänka henne till mig i bröllopspresent... fniss