söndag 28 mars 2010

Morgonrock och gummistövlar

Vi bor mitt i bullerbyn. Mitt i bullerbyn finns också byns postlådor samlade längs vårt staket. Detta gör att man ser när folk hämtar sin post och sin morgontidning.
Själv har jag alltid tyckt att det ser lite lustigt ut att det från två hus i byn rätt ofta händer att morgontidningen hämtas endast iklädd morgonrock. Och att det dessutom är från de hus som ligger längst bort detta sker.
Ännu lustigare ser det ut när den ena grannen kommer i sin morgonrock och gummistövlar i 45 graders motlut kanandes efter sin väldigt stora blandrashund, som drar henne fram till postlådan.
Själv drar jag alltid på mig en träningsoverall innan jag lämnar huset, trots att jag t.o.m. når postlådan ståendes på vår tomt om jag böjer mig fram över staketet. Med det INTE sagt att jag ser snyggare ut än de med morgonrock... Men jag känner mig ändå lite mera "klädd".

Men i går hände det. Mitt under pågående earth hour gick Jea ut med hunden i bara morgonrock och gummistövlar!
Jag hade kommit hem från jobbet och mina rutiner hade ruckats av att jag hade hämtat upp Max hos morfar efter jobbet, för de hade varit och tittat på Iceracing. I vanliga fall tar jag alltid ut Dino för kvällskissning direkt när jag kommer hem från jobbet, men detta glömdes bort då jag kom hem med Max som skulle berätta om Iceracingen.
In i duschen, på med morgonrocken. Ner i horisontalläge med mina ömma fötter.

"Jädrans!!!" Jag hade inte varit ut med Dino...
Suck, jag ORKADE inte klä på mig och bestämde jag mig för att nä, nu var det dax att rasta hunden i morgonrock och gummistövlar, och eftersom det var earth hour var byn nedsläkt så jag tänkte att jag kommer ändå inte att synas.
Men tänk vad fel jag hade! Vi fuskade lite nämligen... Vi hade inte släkt ned ytterbelysningen. Så förmodligen lyste jag upp mörkret rätt bra i min vita morgonrock under vår utebelysning.

Så nu ska jag aldrig mer fnissa åt folk som springer runt i morgonrock och gummistövlar!

7 kommentarer:

Jens Isaksson sa...

Det är så skönt att bo i en stad, det skulle aldrig inträffa hos oss! Finns inte en chans! Däremot har väl grannarna sett en i div outfits, men inte morgonrock och gummistövlar, gummistövlar och shorts däremot...

Jeanette sa...

De berömda utställningsbyxorna glömde du nämna! ;)
Min jobbarkompis tror att grannarna tror att de såg ett spöke igår kväll, de fattade nog inte att det var jag! :)

Larsson sa...

Vaddå inte "orkade"?? Nääe du, MIG lurar du inte!

Jag förstår väl att du provade en ny outfit inför kommande Blåkullamöte!

Jens Isaksson sa...

Vill ju inte skryta om vilken trendsetter jag är, därför uteslöt jag att nämna mina underbart chica utställningsbyxor (som äntligen är återfunna och ligger och väntar på comeback!). Man är väl ödmjuk.

jeanette sa...

Larsson; Äsch du ska då alltid avslöja mig!

KabbyNemi; Alltså ödmjuk... nja jag vet inte riktigt om det är det första ord jag tänker på när det gäller dig...

Irene sa...

Jag tror att grannarna tänkte att Äntligen har Jea kommit in i morgonrocksgänget! Tänk så mysigt ni kan ha det framöver, rena pyjamaspartyt.

Mön sa...

Jea är mer snobb än hon tror, men morgonrock är absolut INGENTING mot berömda utställningsbyxor.