onsdag 10 mars 2010

Man skulle kanske titta lite mer på tv...

Man får nog räkna mig till dem som sällan tittar på tv. Inte så att jag ratar den helt, men jag tittar ändå inte dagligen.

Men vilken tur att jag för en tid sedan ändå hamnade där. Och att det för stunden inte fanns något som hussen ville se (han däremot tittar gärna på tv).
Så vi bara "råkade" se ett avsnitt av minnenas telvision, som jag tidigare aldrig sett.

Det var ett program från 60 talet med Robban Broberg. Och för att visa sonen -som inte visste vem farbrorn var- lite mer låtar av Robban Broberg gav vi oss ut på youtube.

Väl där stötte vi på Ymer Ysterkvist som gjort en "rockvideo" till en av Brobergs låtar. Vilket ledde till att vi snöade in på Ymers olika videos istället för Robbans.

Nästa dag tänkte jag att "undrar om den där Ysterkvistaren har en hemsida eller blogg?".
Och när det gäller att söka kunde google sitt jobb, och vi hittade hans sida som vi började följa.
På Ymers blogg kommenterade en viss Irené flitigt. Hon hade en blogg som dessutom antydde ett visst trädgårdsintresse -som även jag har. Så då började jag följa den.

Då märkte jag att flera personer som kommenterade Ymers inlägg även kommenterade Irenés. Så jag roade mig med att även börja titta in på deras bloggar. Bland annat Bitte Sundins dietdogblogg.

En viss mailkontakt blev det oss emellan då det visade sig att Bitte hade problem att lämna kommentarer på min blogg.
Detta blev på något sätt starten på en nära nog daglig kontakt på varandras bloggar. (åtminstonde daglig check om något nytt skrivits)


Nu till sak: (det ovanstående var bara för att bygga upp stämningen lite! ;) )
Igår var en rätt tråkig och febrig dag här hemma. MEN en dag värd att leva ändå! :)

Nr 1: Hussen åkte och köpte en välbehövlig ny dator som han under eftermiddagen och kvällen installerade och fixade med.

Nr 2: Jag fick en oväntad present med posten! Från ovan nämnda Bitte Sundin som själv skrivit den! :) Jag blev så glad och överaskad! Tack Bitte! :)


Dessutom var den signerad och det gjorde såklart det hela lite märkvärdigare! :)



Jag läste boken från pärm till pärm och en recention ska ni få snart. :)



Och allt detta för att jag "råkade" titta på tv en kväll, man kanske skulle titta lite oftare?! ;)

6 kommentarer:

Larsson sa...

Av detta drar jag slutsatsen att tittar man tillräckligt på TV kommer det rätt vad det lider en bok på Posten.

Det är ju rent LYSANDE!

*ilar iväg och slår på TV´n å väntar med spänning på nästa postsändning*

Irene sa...

Åhå, det räcker med att man går med i en bokklubb och glömmer avbeställa månadsboken. Vips! så ligger det en bok och flämtar i brevlådan.

Jeanette sa...

Helt rätt slutsats! ;)

Men tänk vad tillfälligheter kan påverka, och tänk vad fantastiskt många roliga människor man stöter på tack vare internet. :)

Larsson sa...

Jaa, många roliga människor. Och hundar!

Och även om Internet är så gigantiskt stort att man knappt kan begripa (iaf inte jag som är en ganska liten människa med en försvinnande lite hjärna ;) - så upptäcker man att nya bekantskaperna har bekanta som man faktiskt är bekant med. DET tycker jag är förunderligt!!

Cirkeln är inte mer än rund, liksom :)

Nu ska jag ut och vittja brevlådan. Häpp!

Jeanette sa...

Men du Larsson, om du inte är med i en bokklubb som Irené uppenbarligen är, så får du nog vänta lite på leveransen... Den är lixom inte omedelbar... ;)
Tålamod min vän, tålamod!

Larsson sa...

Det förklarar varför det bara låg nedrig reklam i lådan...

*muttrar besviken å sparkar grinigt i marker*

Tålamod å tålamod, sa hon. Tålamod är en dygd och såna har inte jag!!