tisdag 2 mars 2010

Lapphundsgiljotin


Min matte får något drömskt i ögonen när hon ser nordsvenska travare på tv. Tydligen så har hon varit en riktig hästtjej någon gång för lääääänge sedan. Och det var just nordsvenska travare hon tillbringade som mest tid med.
"Du Dino, du travar som en häst och har en man som en nordsvensk, så allt borde väll du klara av att dra en släde?!" frågade matte mig hoppfullt.
Jag undrade vad dra en släde var för något? Om det var att dra runt på någon stor rolig leksak kunde jag tänka mig att ställa upp så jag följde med henne ut.

Men tänk där stod en Lapphundsgiljotin!!!
Hur tänkte hon då???

Något hon kallade för skacklar skulle fästas på sidorna om mig och de satt ihop i en båge över mig. Milda makter!!!
Detta var inte värdigt för en kung. Närsomhelst skulle bågen kunna släppa och dela kungen i två delar. Neeej VET NI VAD!!!

Jag vägrade. Matten kallade det för att trilskas. JAG kallade det för SJÄLVBEVARELSEDRIFT!

Tacka vet jag att köra ned huvudet i snön som strutsarna gör, när det är något man helst inte vill se!

8 kommentarer:

Larsson sa...

Heja Kung Dino!! säger jag bara...

Jens Isaksson sa...

Gnäll inte Kungen! Det kunde varit mycket värre, du kunde få släpa runt på vår matte på skidor...

uljas o company sa...

vår dator har med varit sönder....dra släde du , det är kul

Irene sa...

Men hörru, Dino, om det är du som är Kung - och det skriver ju din matte att du är, då är det väl hon som ska dra dig? Kan man tycka, alltså.

Lotti sa...

Jajajaja!! Spänn för matte, gör det bekvämt för dig under ett fårskinn och glöm inte långpisken! *och här kan man tänka sig lite dramatisk pukmusik samt att min guldtand glimmar till i mörkret när jag flinar ondskefullt*

Rut och Kanel med Matte sa...

Alltså, de där mattarna har fel för sig! Det vet väl alla att hundar inte trilskas, håll du på självbevarelse driften och låt matte dra giljotinen!

Bitte sa...

Sssss, pulka, för en kung?

Jeanette sa...

Och era kommentarer kommer INTE att läsas upp för kungen! /Matten