torsdag 25 mars 2010

Våren

Man skulle kunna tro att jag gillar våren eftersom jag har tjatat så om att jag inte vill ha mer snö. Men faktum är att just våren är den årstid jag gillar minst, faktum inte gillar alls.
Iallafall inte början av våren, då när allt smälter och är blött och skitigt.
Jag hatar alla bakslag och slask och lera...

MEN jag ser det som en transportsträcka, något som man måste ta sig igenom för att komma till andra årstider. Och när det kommer några fina dagar i slutet av maj och blommorna börjar krypa upp ur sin vinterdvala, knoppar börjar slå ut och jag kan börja greja i trädgården - DÅ är det härligt!!!
Så, kan någon se till att den vita skiten börjar smälta nu, så att vi kommer fram till den lite mer behagliga perioden av våren någongång?!

Tack på förhand!

5 kommentarer:

Larsson sa...

Absolut - det ska jag ta tag i!

Lita på mig!

jeanette sa...

Jag förstod att du var en kvinna att lite på Larsson! :) Det är förmodligen du som gör så att det regnar i U-a i dag. Kanon bra!
Men kan du nu även se till att den där snön de har lovat till i morgon uteblir? Please!

marina sa...

Lika skitigt här...........

Larsson sa...

Japp, my work! :)

Å du, vädret i morgon...no worry! Me fix!!

jeanette sa...

Tack Larssonskan! Det spöregnar istället för snöar! :)