torsdag 8 april 2010

Årets första slalom! :)

Som det har smält sista dygnet! Jippie!!!
Max och jag var ner till "agilityplan". (meningen är att det ska bli en sådan så småningom iallfall, för tillfället är den lite provisorisk och mer till för att aktivera och att ha skoj på.)
Inga som helst tävlingsambitioner har vi, så ni som vill se saker och ting perfekt utfört kan sluta titta nu... ;)

Lillhusse var något ovan vid kameran men lyckades iallfall få med oss på bild, så här kommer bildbevis på att det är så pass smält att det går att börja träna lite. :)

Slalom




Provisorisk "bom" ;)


11 kommentarer:

Larsson sa...

En egen husse, en egen tomt, en egen Kung OCH en egen agilityplan! Du är en rik kvinna, du!

Själv ÄR jag bara egen...

Jens Isaksson sa...

Var är de gula mjölkbackarna, det undrar jag?

Irene sa...

Säger bara: Stenmark, släng dig i väggen! (eller vad nutida slalomåkare heter, själv kom jag liksom aldrig längre än till Stenmark).

jeanette och Dino sa...

Larsson; Du har en egen FILMSTJÄRNA, och det är inte fy skam det inte!!! När det gäller agilityplan, flörtar du med närmaste bonde så att du får en bit mark.
"-Jo,du bonden. Det där hallonlandet som står och är igenväxt ska du egentligen göra ordning det någongång?
-njae, inte de närmaste 7 åren iallfall...
-Men skulle jag kunna få låna marken tills dess.. *blinkar med ögonen och ser snäll ut*
-Jo det skulle väll gå bra, det kommer förmodligen ta längre tid än så innan jag gör något där.
-Och du bonden, det är så fasligt högt gräs där, skulle du kunna dra av det med traktorn så det blir lättare att klippa för mig sedan? *blinkar ÄNNU MERA*
-ja,jo det skulle jag kunna göra"

KabbyNemi; Det gula mjölkbackshindret tas bara fram vid MYCKET speciella tillfällen, som när Nemi kommer på löpbesök! ;) (och nu Larsson ser du att så värst rik är jag inte, jag bygger hinder av mjölkbackar jag!)

Irené; Ja Stenmark han kan jag också namnet på, men jag kan ETT yngre namn också: Anja Persson.
Det du!

Anki och tjejerna sa...

Hörru Jea! det behövs inga fancy stuff för en stjärna. Minns du inte marockanen som sparng maraton barfota, inte fan sprang Nike, Adidas, Puma el Bagheera bäst...nä en begåvning är en begåvning!
Nytt skånskt ord till ditt lexikon: förtröden
Vad sägs? Känner du till det? *skrattar*

jeanette sa...

Hehe, tror inte att jag berättat om min kamp för de gula mjölkbackarna i bloggen. Kanske har jag det? Ska titta senare.
Idag har jag gått och tjatat om spissrövar på jobbet till ALLA underhuggare. När de fick veta vad det betydde blev svaret att JAG faktiskt var den enda med en sådan röv på detta företag.
Men vad kan nu förtröden betyda? Går det att reta gallfeber på kollegorna med det? (hoppas!)

Snofus Rymmare sa...

Enformigt och trist färg på mjölkbackarna...

Anki och tjejerna sa...

Om jag säger så här *hintar* "Det var några år sedan jag kunde stoltsera med en spissröv" säger jag förtrödet......Ringer det en klocka? *skrattar*

jeanette och Dino sa...

Du är bara förtröden på att du inte ens har några blåa! (Använde jag det rätt Anki?!)

Anki och tjejerna sa...

Du har ju ett fenomenalt språk el dialekt öra Jea! Helt rätt!!!! *skrattar*

Jea sa...

Fast jag var faktiskt osäker på om det betydde "avundsjuk" eller "bedrövad"