lördag 10 april 2010

Man skulle kunna tro...

Att Jea skulle kunna säga till kändisens märkvärdiga fru (som gick och smaskade och åt av lösviktsgodiset utan att ha betalat för det) att:


"Nästa gång kan du väll säga till när du kommer in. För då kan vi väga dig, och sedan väger vi dig igen när du går. Så att vi vet hur mycket vi ska ta betalt för det du har ätit i butiken."


Man skulle även kunna tro att frun såg VÄLDIGT sur ut, medan hennes (inte alls märkvärdige) kändisman, tyckte att de meningarna var MYCKET underhållande.


Men så skulle såklart Jea ALDRIG säga. Nej, nej, det är hon alldeles för snäll och timid för...




...Eller?!

8 kommentarer:

Jens Isaksson sa...

Vilken tur att du är så snäll!

Jens Isaksson sa...

Nu tänker jag int etesta igen för då slutar det bara med att du har 124 nya kommentarer, något snarlika iofs, på ditt inlägg.

Lena & tussarna sa...

Jag tror nog allt att en sådan enkel och sanningsfull kommentar skulle kunna sägas av Jea, fast självklart i all välmening!
hihhaa nu vill jag ta en tur till affären din också.....

Anki och tjejerna sa...

Timid?! Nja Jea, vet inte precis om jaag tror på det *ler*

jeanette sa...

KabbyNemi; Hellre 124 kommentarer än inga alls!

Lena; Du är välkommen till alla prillons förlovade land... ;)

Anki; Joooo! Det är sant jag är ordet timid personifierad, det är bara det att ibland flyger djävulen i mig och jag säger en massa saker helt utan att tänka mig för.
Fast den här gången gjorde jag inte det förstås, jag var bara tyst och timid...

Irene sa...

Ärligt talat, så är "timid" kanske inte det första ord som dyker upp i mitt huvud när jag tänker på dig. Många andra, mycket bra och mycket positiva ord, men "timid"? Njäee.

Jens Isaksson sa...

Nu först ser jag att det står "kändisen fru", jag läste "kändishussens fru" hela tiden och det hade förstås varit en ännu bättre historia...
Klart du ska väga in kärringen så sluta spela timid, det klär dig inte!

jea sa...

Meh! Jag förstår ingenting?! Varför upplever ingen mig som timid???

Hahaha! KabbyNemi; Jag höll på att skriva fel först, är så van att skriva kändishussen. Till er som inte vet: KUNGENS husse kallas för kändishussen i vissa kretser... ;)