söndag 4 april 2010

Hundpromenad med grannarna

Dagsläget med min fot som jag tidigare skrivit om, är att jag fått diagnos på det hela.
Inflammation i senan som löper under hela foten. Jag har justerat mina specialsulor 3 gånger och börjat på något som kallas tryckvågsbehandling. En inte allt för billig historia (och inte så skön heller...) som går ut på att man förstör vävnaden under foten för att det sedan ska bildas ny.

Under behandlingstiden ska jag belasta foten så lite som möjligt. Helst inte ens gå på den vilket inte är det lättaste när det är "stå och gå" jag mest gör på jobbet. Och hemmavid vill kungen ha promenader. Dessutom är jag en rastlös person som inte riktigt klarar av att sitta stilla.

Detta innebär att det inte händer så mycket roligt för kungen, därav den dåliga rapporteringen när det gäller honom.
Men denna helg har två grannar förbarmat sig över Dino och tagit en varsin promenad med honom. Och som superlativen har haglat när de har kommit tillbaka med honom! (?????)
Han har gått sååååå fint i kopplet och han bryr sig inte om andra hundar som står och skäller osv.

Och här har jag inte släppt iväg honom med andra, i rädsla för att han inte ska sköta sig...

Den ena grannen berättade om hur han gjorde "rävhopp" upp i luften för att försöka fånga sorkarna i dikena.
Och det vet jag att han roar sig med, och ibland får han även tag i en berättade jag för henne. Hon såg lite förskräckt ut och utbrast "vilken tur att han inte fick det när jag gick med honom, för då skulle inte jag veta hur jag skulle göra!!!"
Så då blev jag tvungen att avslöja de hemliga, magiska orden man ska säga när han har (i våra ögon) något olämpligt i munnen:

USCH! SPOTTA!

Och då gör faktiskt kungen det. :)

8 kommentarer:

Larsson sa...

Kanontips! DET ska jag lära "Utmanaren"!!

Då kanske jag kan få vinflaskan för mig själv på nästa hundträningsträff :)

jeanette sa...

Hahaha! Jag vet inte om det funkar lika bra på vindrickande människor, men det är helt klart värt ett försök!

Anki och tjejerna sa...

Klart att han skulle uppföra sig på promenaden, han är ju Kungen! Som den sensibla man han är, kände han på sig att det skulle utbryta förvirring och skräck OM han fångade sorken, därav ingen fångst! Duktig Royalist *Kanel applåderar vilt*

Anki och tjejerna sa...

Självklart funkade promenaden kanon, det är ju Kungen i andra änden av kopplet! Som den sensibla man han är, kunde han ju inte heller utsätta fruntimmret för diverse hjärtattacker vid en sork fångst. Han mjukar bara upp henne, nästa gång däremot, då smäller det Herr Sork :)

Anki sa...

Tycker det är så kul att kommentarerana funkar, får inget annat gjort. Vill bara sitta här och kommentera och kommentera ;) *flinar*

jeanette och Dino sa...

Underbart Anki, jag räknar med fler kommentarer! ;)

Anki och tjejerna sa...

Ja hallå! Jag igen.....*asg*

Irene sa...

Jag kan ju lugnt säga att det där spotta-kommandot inte hade funkat på mig, vare sig det gäller vin eller choklad. Så det så.