lördag 3 april 2010

Sur Kung - jobbig kusin

Idag har jag för första gången fått se Dino tacka nej till en lekstund.
Ett väldigt tydligt NEJ TACK! med hela garnityret visat och när kusin Tekla inte förstod budskapet och fortsatte hoppa på honom åkte hon t.o.m på ett litet nyp så hon pep till.
Typ 10 gånger..

Jo det var allt så att kusin Tekla inte alls tog in att Kungen som vanligtvis alltid vill leka, inte ville det i dag. Han tyckte nämligen inte att det passade sig att leka i långlina. Båda hundarna stod bundna i det på Teklas tomt, då de ännu inte fått upp något staket. Och bakom deras tomt är ett promenadstråk så vi tordes inte ha dem lösa själva ute på tomten.
Detta är något Kungen inte är van vid, så han ville bara stå och snyfta och skälla efter sin matte och inte ha en galen kusin hoppandes på honom.

Efter en stund fick hundarna komma in men då var Dino bara intresserad av Frippe kanin. Frippe kanin är ingen nyhet för Tekla så hon fortsatte att försöka få igång Dino som högg ifrån igen, och igen...

Detta var även första gången jag såg att Dino kunde vara motsatsen till söt. Först bara gapade jag av förvåning, men ärligt talat sedan tyckte jag att det var lite skönt att se att han kundesäga ifrån, för ibland har jag tyckt att han varit mesigt snäll. (får man tycka det?)

Inga kommentarer: