torsdag 29 april 2010

Ögonlyst

Att Kungen har snygga ögon det kan vem som helst förstå. Men om man ska få juffsa när man är Lapphund så måste man även ha papper på att man har snygga ögon.
Det har kungen ännu en gång. Det är nämligen så kinkigt så man måste gå och bevisa det gång på gång. Och det gör Kungen förståss.
Ögonlysningsvetten blev lika förtjust i Dino som förra gången, för hon tycker att han är en så trevlig och öppen Lapphund. "ÅH vilken mysig hund han är den här Lapphunden! ÅH så fina ben han han har!" Utbrast hon återigen.
Dock blev det två undersökningar då vetten hade en annan vette på upplärning. Det tyckte Kungen var lite onödigt. Det tog lite för lång tid innan han återigen fick hoppa ned på golvet och dra in doften av löptiken som varit där före honom. Sedan tyckte han att matten, vettarna och sköterskan pratade för länge. Han ville tillbaka till väntrummet och glo på de andra hundarna istället, för han konstaterade rätt snart att den där löptiken det luktade så gott efter i undersökningsrummet inte var kvar där längre.

5 kommentarer:

Bitte sa...

Juffsa? Kan det ju omöjligt heta när det gäller en Kung. Och på tal om det: om Victoria inte hade varit heterosexuell, hade hon då fått lov att gifta sig med En Kvinna Av Folket? Hade hon fått lov att adoptera? Inseminera? Och hur hade det DÅ blivit med "rakt nedstigande led från Olog Skötkonung"? Tur att inte Kungen har såna preferenser/problem, tycker jag som med spänning väntar på juffsrapport (men inte FÖR detaljerad).

Snofus Rymmare sa...

Snälla Jea kan du tala om för min matte att jag måste ögonlysas....hon fattar inte att det är det en lapphund måste göra för att få juffsa. Jag vill så hemskt gärna....

Jea sa...

Du och jag Snuffe! Självklart talar jag om det för henne!

Kabby och Nemi sa...

Jag lovar att titta lite extra djupt i dina vackra ögon, innan jag tränger in dig i ett hörn!
Matte hälsar att det snart är dags, men hon påstår att vi kommer att ha förkläden med oss när vi ska juffsa. Varför då? Är det inte svårt att juffsa med förkläden och varför ska jag behöva ha kläder som en annan fjollhund? Och förresten, vad är juffsa?
Puss Nemi

Dino sa...

Det får du se när du kommer! ;)