fredag 2 april 2010

Städning

Idag städar Jea tvättstugan. Den kan låta som om det var snart gjort med tanke på att den är väldigt liten. MEN av någon anledning är det där ALLT samlas. Vi använder vår tvättstuga/groventré som ingång då vi är för lata att gå de extra metrarna till huvudingången... Så alla ytterkläder och skor trängs med tvättmaskin/torktumlare och alla tillbehör man har till detta, även en diskho/bänk och en hunddusch har vi lyckats tränga in tillsammans med skohyllor som mest innehåller hundpryttlar. + En massa saker som INTE hör dit!

Så Jea tog och skrev lappar och började sorter upp sakerna i högar:
-morsan
-elprylar
-garage
-förråd
-vinden
-gymet
-kastas/källsorteras
-PluttLinda
-mössor
-vantar
-kepsar
-Jea
-Hussen
-Max
-plastkassar
-pappkassar
-div
och slutligen en hög som heter:
-vad är detta???

Nu ligger alla dessa högar i köket och jag kan för mitt liv inte förstå hur de kunde få plats i tvättstugan? Dessutom har jag nu tappat lusten att städa så nu sitter jag här och dricker kaffe istället och hoppas på att städlusten ska komma tillbaka... För där prylarna ligger nu kan de inte ligga. SUCK!

10 kommentarer:

Jens Isaksson sa...

Matten hälsar att sådana där projekt är rent livsfarliga! Istället ska du genast kasta in allt i tvättstugan igen och leta fram närmaste vinflaska, medan du fortfarande har förståndet i behåll!

Sakletare Larsson sa...

Lägg ut en bild på "Vad är nu detta-högen" så ska jag nog kunna identifiera föremålen, sa hon som har ett förflutet i sakletarbranchen ;)

jeanette sa...

Fniss faktum var att min tanke var att jag skulle göra det, men luften gick lixom ur mig, så jag orkade inte hämta kameran...
Men kanske att jag gör det lite senare. :)

jeanette sa...

KabbtNemi; Kan inte hitta en endaste liten vinflaska någonstans. Vad är detta för ett fattigt hem???

Larsson (som plättlätt kan lukta sig fram till en vinflaska) sa...

Har du kollat i "Vad är nu detta-högen"??

Jens Isaksson sa...

Har du kollat ordentligt i tvättstugan? Javisst ja, det hade du ju. Kanske i städskåpet då? Någonstans måste det ju finnas en flaska med vin kvar i!
Annars låter det som om Kungen inte riktigt bor ståndsmässigt, utan snarare är härbärgad i en statarlänga.

Ulrika sa...

Sorry! Men den j-la kommentatorsfunktion gav faktist felmeddelande varje gång - jag lovar!!!
(Inte undra på att hotmailen satt mig som säkerhetsrisk)

jeanette sa...

Hahaha!!! Underbart att se att du ändå inte gav upp! Me like! :)

Anki och tjejerna sa...

*känner igen* Det är i de lägena man önskar att saker kunde gå ifrån en per automatik

Anki igen sa...

Förästen. Du vet att jag ibland har haft bry med att kommentera hos dig, även andra. Om man kommenterar via namn och webbadress istället för wordpress el annat id, så funkar det varje gång =O)