tisdag 13 april 2010

Träning med rövarbandet



Idag har vi tränat lite allmänlydnad med sorken och hennes rövarband. Det var länge sedan sist så nu måste jag ta tag i den biten igen känner jag.
Dino tycker att hennes 3 Flattegrabbar är "sådär", de är alldeles för buffliga för Dinos smak.
PudelMattis är dock ok, för han gillar att springa utan tacklingar, precis som Dino.
Gruppbilder med rövarbandet gillar INTE Dino, nä fy för att sitta ihop med dem, det är under hans värdighet! (eller är det för att han tyckar att de är lite läskiga tro?! ;))

11 kommentarer:

Bitte sa...

Det är ju OK att sitta med i gruppbild om man kan DEMONSTRERA bara genom att finnas till. Bravo, Kungen! Låt inte matte hålla på och beblanda dig med pöbeln, du är ju kung (för böveln!).

Jens Isaksson sa...

Håller fullstädigt med Bitte, klart Kungen måste hälla en viss värdig distans till packet.

Sorken sa...

Ja,nu vill jag bara tala om att det hela handlar om LYDNAD! Gillar och inte gillar,fan ett kort ska han väl kuna sitta still på!!! Det matte vill DET GÖR MAN!!!
/Sorken

Kung Dino sa...

Jag gör det inte!

Irene sa...

Jag håller på dig Kungen, är man kung så är man Suverän Envåldshärskare, så det så!

Lotti sa...

Svar till Sorken: Joalltså, vissa av oss kör ju liksom lite mer på frihet under oansvarighet... Och om man dessutom är kung, ja... då är det inte mycket man som enkel undersåte kan göra.

jea sa...

Sorken; Nu undrar jag... Att hoppa upp och bita någon i ansiktet är det verkligen ett lydnandsmoment? Och vad heter det momentet?
"apport med Jeas lilla skalle" månne?
Och det momentet ska det verkligen utföras utan att du ger hunden ett kommando?
Nu är inte jag ett proffs, men jag är ändå tveksam till att detta momentet finns... ;)

Sorken sa...

Chester är mycket väl tränad!!!! Han kan allt!! Bita svansen av pudeln,slåss med Oliver för att HAN (Chester) klev på Olivers tass,knapra på husse, skälla och bita besökare i ansiktet. Men detta ÄR lydnad!!!

Uljas o company sa...

Hmm vi skulle nog med hålla oss på avstånd...

www.dietdog.se/dogblogg sa...

Här tycker jag nog att Chester verkar vara en grabb med skinn på nosen (vilket även rekommenderas till Jeas lilla skalle). Men frågan kvarstår: är det lydnad. Eller kanske skydd. Inte rapport. Det är kanske olydnadsklass ett?

jea sa...

"Olydnadsklass ett", "frihet under oansvarighet" ja jo, något åt det hållet...
Men när Sorken svarar "skaffa en Flat istället!" på mina frågor hur jag ska göra med Dino, så blir jag LITE osäker på om det är så mycket bättre...