måndag 18 januari 2010

Domherrar

De vackra domherrarna har hittat hit igen. Tyvärr är de rätt skygga men idag lyckades jag få en bild genom fönstret:


Sedan skyndade jag ut för att sätta upp lite bröd i trädet till dem att äta. Jag vill inte att de ska tro att texten på min nya dörrmatta är ämnat till dem:


På den punkten är inte jag och Dino riktigt överens, han tycker att alla fåglar ska jagas bort från trädgården. Och snodde snabbt åt sig en baugett. Skillnaden mellan fåglarna och han, är dock att han leker med baugetten medans fåglarna äter den...


3 kommentarer:

Larsson sa...

Hahaha!!! Den dörrmattan...me like :))

uljas o company sa...

Vilken bra fågelhund !! Duktig du är kungen !

charlie & ennio sa...

En hel baugett till dom små fåglarna dom kommer ju att spricka.....tur du tog en tugga!
Voff