måndag 11 januari 2010

Jobbar dag

En annan plockar varor i samma takt som det växer hår i öronen på Dino. (det är därför han inte hör vad jag säger ;-) ) Och jag sliter ut pappknivar i samma takt.
Men så har det ÄNTLIGEN hänt! Jag har fått en kniv värdig en finne-ägare!

STOR kniv för Finne-ägare:


Storchefen och jag gömde undan lådan med de resterande STORknivarna. (Underhuggarna får nöja sig med de små billiga från Claes Olson... Hehe..)

yttepytte kniv för underhuggare:


Den stora överheten på jobbet har kommit på att alla som hanterar pengar ute i landets butiker måste gå en kurs i pengatvätt..

(Det är sant! Kursen heter så!!!)

Många funderingar har jag haft om detta under dagen...
I vilka grader ska de tvättas? Bör jag använda sköljmedel? Och ve och fasa, tänk om jag dessutom måste stryka dem efteråt!!!

I DON`T LIKE!!!



Dino har camperat med hussarna idag. Eller förmodligen mest för sig själv, skrotandes på tomten med full koll på vad som händer i byn.
Ingen har väll SPRUNGIT förbi hoppas jag?
Om så har skett har Kung Dino med all säkerhet låtit meddela sitt missnöje.
Förbi Kung Dinos slott GÅR man nämligen!

6 kommentarer:

Jens Isaksson sa...

Två hälsningar komemr här:
Till kung Dino - Nej, inte en gnutta godis fick vi! Det sa att allt var choooklaaad och det får vi inte äta enligt dem, men vi tror att de bara är snåla. Vi tycker bättre om när matten gör godis, då innehåller det lever istället!//Kabby och Nemi

Till Matten - Haha, den kursen skulle ni gått för över ett år sedan serru, det är den stora fstygga inansinspektionen som kräver det.//Überstürbanführer

marina sa...

Vilka underliga kurser...

Jeanette och Dino sa...

Ja, storcheferna har aldrig varit snabba i vändningarna... ;-)

Lena & lapptussarna sa...

Kanske en kurs man skulle behöva gå......

Vetgirig sa...

När du är på den där kursen - kan du vara bussig och fråga om det går att köra tjugor och femhundringar tillsammans eller om det svarta då fäller ur och allting bara blir....vitt??

Svar till; Vetgirig (med betoning på "girig"

Jeanette och Dino sa...

Vetgirig; Detta ska absolut utredas, jag återkommer med svar!