torsdag 14 januari 2010

Födelsedag...

Bara 27 år kvar till pension...

Dagen började med att jag vid 05.00 tiden svängde min lurviga över sängkanten. Sedan bara det iväg till jobbet där jag har fått flera semlor i present, både av en jobbarkompis och av ägaren till zoo-affären på gatan. Det är vida känt att Kung Dinos matte kan dra i sig flera semlor vid samma tillfälle - utan att varken blinka eller må illa... Fniss


Av storchefen fick jag en broschyr som handlade om lojalitet mot ICA, det tyckte han passade en dag som denna, och av "äggkalle", fick jag ett 6-pack ägg som hade gått sönder. Ja de är sååå gulliga mot mig! ;-)

När jag kom hem väntade ett kort från konstnären Enn Seinas på mig. Detta är lite kul. För över 10 år sedan handlade han i min affär och fattade tycke för mig, och sedan dess ramlar det in ett födelsedagskort han själv ritat varje år. Och detta utan att vi har någon som helst kontakt för övrigt. Ibland skriver han ett brev och lägger i kuvertet tillsammans med kortet. Jag ska skanna in och visa korten en annan dag.
Max och jag fikade och åt semlor IGEN,( jo jag sa ju´att det inte fanns något stopp i mig och jag hade redan köpt semlor för att ta med mig hem innan det började hagla gåvosemlor runt mig... ) :-)


Hemma väntade även två paket från Max och hussen som visade sig innehålla dessa böcker:

3 kommentarer:

Mormor Anette sa...

Ett STORT GRATTIS på födelsedagen
önskar Mormor o Morfar till MATTE

KRAAAAAM

marina sa...

Grattis !!! Semlor? ja tack utan mandelmassa

Anonym sa...

Vaniljkräm istället för mandelmassa! Mums!