söndag 24 januari 2010

Generat glad

Svängde de lurviga över sängkanten vid 07-tiden, tog en kopp kaffe och satte mig framför datorn för att läsa lite bloggar till morgonkaffet.

Jag har börjat följa Ymer Ysterkvists blogg, och hans matte tydligen min...
Jag satt där i godan ro med mitt kaffe lite halvvaken och börjar läsa om bloggar hon rekomenderar. Den första var polishunden Areks (som även jag följer) och sedan den finska lapphunden "Kung Dinos blogg"! Då vaknade jag till lite mer minsann!

Fan vad kul!!!

Och ännu roligare att hon kallade honom för "Kung Dino", fniss.. Det har lixom blivit vedertaget det där med att han är kung... Sist ett av Dinos kåserier var med i Lapphundstidningen hade redaktören döpt om kåseriet till "Kung Dinos betraktelser", även fast jag själv hade kallat den "Utställningen" när jag skickade in den.
( Den finns även att läsa under "Dinos berättelser" på Dinos hemsida)

Och jag som trodde att jag Dinos blogg var "sådär", efersom jag blandar hejvilt med inlägg skrivna av mig och Dino, och ämnena är också en jäkla soppa av allt möjlig, det finns inte riktigt någon struktur. Det är allt från Dinos inlägg till mina egna om jobbet och sonens Judo, det blir det som poppar upp i huvudet på mig.

1 kommentar:

Jens Isaksson sa...

Klart kungen ska sprida ordet om hur underbara vi är!
(Även om de våra ibland hotar med Blocket, fast det gäller förstås bara den dryga lillsyrran)